Tuesday, July 6, 2010

Yummy Durian + Ayam Penyet Benafee

Semalam makan durian lagi. Yang ni aku tak berapa pasti sape yang belanja (office kot). Makan kat Jalan Kerambit 2, Taman Pelangi. Aku pegi ngan bos2, lawyer2 & kerani kat office tu.

Durian dia...pehhhhhhh~~~

Memang best, wa cakap lu. Kulit nipis, isi tebal, biji kecik. Isi kuning2, lemak2 plak tu. Ini lagi best dari makan kat kebun 2 minggu lepas. Peh, ape lagi. Melantak sakan la aku aritu. Free laktu, sape yang taknak kan.

Yang aku tau, durian tu jenis D24 (seingat aku la). Harga pun boleh tahan mahal. Tak kesah lah, yang penting aku takpayah bayar.

Aku makan tak boleh stop. Sampai ade yang cakap; wahh..banyak ea makan durian, lawan ngan your bos.

Sorang lagi bos cakap; dia tu (aku) memang hantu durian.

Bos aku pun suke makan durian jgak. Tapi aku makan lagi banyak dari dia. yerlah, dia cuba kontrol, coz nak jaga badan. Durian kan banyak kolestrol. Tapi aku? Ade aku kesah banyak kolestrol ke ape? Setahun sekali jer beb.

Bila orang tu cakap camtu, aku macam...ishh..tetiba jer rasa cam segan. Pastu aku pikir, ahh..lantak lah. Makan jerlah.

Lepas makan durian, kitorang (4 orang) pegi kat Benafee Village coz dua orang pose. Diorang nak bukak pose kat situ. Mulanye aku taknak makan, dan tak terfikir pun nak makan. Coz dah kenyang sangat, perut penuh ngan durian.

Tapi mase diorang tengah nak order, aku teringin plak nak makan Nasi Ayam Penyet kat situ. Coz diorang cakap Nasi Ayam Penyet kat situ memang best. So, aku order jerla + Teh Limau Ais. Dalam hati aku terdetik; boleh abes ke aku makan nanti.

Ayam penyet dia memang best dan rangup. Teh Limau Ais pun best. Tapi disebabkab aku dah terlampau kenyang, memang aku tak termampu nak abeskan semua tu. Ayam tak abes, air pun tak boleh nak abeskan. Aku dah agak dah. Rugi jer, kan.

Kesudahannya, aku sangat kekenyangan sampai perut aku macam nak pecah. Masa dalam kete nak balik umah, aku rasa cam nak muntah, dan kepala aku pun pening jer.

Sampai jer kat umah, aku terus baring, dan baring (dan tido) sampai esok pagi (pagi tadi). Dan sampai sekarang pun aku rasa masih kenyang. Perut aku pun rasa keras semacam jer nih. Macam tak proses jer ape yang aku makan semalam. Huhuu~~ xP

Selekeh seyh!



.

No comments: