Tuesday, November 15, 2011

a wedding weekend

Weekend yang busy. Busy dengan jemputan kawen kot. Dan sangat penat. 


Maklumlah, minggu ni ramai sangat yang kawen.


I think hujung minggu lepas memang lah "wedding weekend". Ramai betul yang kawen. Ada yang aku tak sempat nak attend pun. Ralat jugak rasanya. -.-



Saturday, 12.11.2011


One of my friend masa kat UKM dulu pun kawen last weekend. Majlis sanding on Saturday, kat Hotel Mayress Kota Tinggi. Aku pulak keje on last Saturday. Aku ingat boleh la terus pecut pegi Kota Tinggi lepas habis keje pukul 1. 


Tapi ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan. Tambah pulak dengan jalan jem, hujan lagi. Aku dengan gigihnya meredah hujan + jalan jem pegi sana. Pukul 4.10pm baru aku sampai. Majlis tu dari pukul 11.00am sampai 4.00pm jer.


Sampai2 jer, orang hotel tu tengah kemas2 dah. Hukhukk~ buat malu jer tau. Nasib baik masih ada beberapa tetamu yang masih berborak2 ngan pengantin. So, takde la janggal sangat. Sampai2 jer, terus pengantin ajak bergambar kat pelamin. Erkk...sempat lagi kan. Nasib baik pelamin still ada, baru nak kemas. Kehkehh~


Sempat jugak la borak2 ngan pengantin ni. Maklumlah, dah lama tak jumpa. Tapi tak dapat berborak lama la. Sebab majlis dah habis, pengantin dah penat & time constraint kat hotel tu. & yang penting, masih boleh makan. Aku tak kesah pun. Tapi sebab aku bawak bakal kakak ipar (ececeee~) ngan anak2 dia, takkan la diorang tak dapat makan pulak, kan. ;)



Ahad, 13.11.2011


Wedding kat dewan Jalan Merdeka, Kampung Melayu. Actually ni wedding saudara one of my staff. Hahh...tau la aku sekarang ni kan tengah semangat nak attend wedding. Maklumlah...nak cari inspirasi. Kalo ada orang ajak, terus la aku on je, walaupun tak kenal pun ngan pengantin. Muahahaa~ 


Yang ni best sikit sebab aku ada bawak kamera, so boleh la snap gambor pelamin. Macam biasa, untuk cari inspirasi la katakan, ;p



OMG, pelamin dia sangat cantek okay. 
Macam yang aku nak. Errr...lebih kurang la tema kaler camni.
One of idea yang aku suka. 
So sweet!!! 



Close up. 
Wawawaaaa~ sweetnyer~~ 



Pengantin dah sampai. 



Siap ada zapin bagai~ 




Bila tengok orang kawen, tengok baju pengantin, tengok pelamin (especially pelamin), decoration...rasa macam best giler kot. Macam tak sabar nak kawen. Tapi bila fikirkan semua persiapan yang nak kena buat tu....errrkkkk...terus rasa macam nak pitam!!! 



Ok bye. 




*P/S : hujung minggu ni ada lagi wedding yang kena attend. 20.11.2011. lagi tarikh cantek yer. 


.

2 comments:

cik enul said...

sronok dpt attend majlis kawen..lagi best kalu g berturut sabtu n ahad...boleh naik mood nak kawen!!hehehe

anyway, salam p'kenalan...nice blog...

Ain Zulaikha said...

pelamin dia cantik :)