Thursday, May 10, 2012

Kerja2 mengecat rumah sangat penat.

Yer, baru aku tahu, rupanya kerja mengecat rumah itu tersangatlah penat. -.-'


Hari Khamis lepas, pegi beli cat ngan Encik Tunang.







Dah lama plan nak cat rumah. Tapi masing2 kesibukan. Encik Tunang plak jarang2 jer balik JB. Aku pun mengharap kat dia jer untuk cat rumah. Takkan aku nak cat sendiri? Erkk...


Rumah tu sebenarnya aku dah lama duduk. Konon2 nak duduk sekejap jer, sementara kahwin. Tapi bila cari rumah lain untuk kami duduk lepas kahwin nanti, tak jumpa la plak yang sesuai (lokasi ke tempat keje & of coz bajet. ;p ). Susah betol yer nak cari rumah sewa kat JB nih. Cari kat internet pun takde. Time aku taknak, berlambak jer rumah sewa yang orang iklankan.


So nak tak nak, kami pilih untuk duk kat rumah ni jer. Walaupun tak berapa selesa sebab kecik, tapi takpe la. Lagipun kalo suami kat sana, isteri kat sini, buat apa nak rumah yang besar2, kan. Kat sana suami kena bayar sewa, kat sini pun kena bayar sewa. Lebih baik berjimat. Rumah ni pun murah jer.


So, bersyukur la ngan ape yang ada. *ayat sedapkan hati. ;p


InsyaAllah kalo ada rezeki & jumpa rumah yang sesuai, boleh pindah rumah lain.


So, setelah sekian lama duk rumah ni, baru sekarang terhegeh2 nak cat. Sebelum ni malas nak cat sebab nak duk sementara jer. Sekarang ni bayangkan la nak cat rumah yang penuh ngan barang2 tu.


Aduhh...memang seksa. Nak kena alihkan barang, alihkan tikar, lapik kertas surat khabar. Pastu kena kemas balik. Ya Allah..penat giler. Sekarang ni pun rumah masih bersepah. Ntah bila boleh betul2 kemas tak tahu la. T_T



.

2 comments:

Cik Zimie said...

sgt penat cat rumah.tengok ayah kita cat bilik n ruang tamu haritu.yang nak pengsan bila alihkan barang2 tu semua.katil, almari semua berat2 T_T

Nini Mohd said...

kann?? sama la ngan rumah saya. memang dah penuh ngan barang2. belum kira barang2 gubahan untuk hantaran semua. memang banyak nak kena kemas & alihkan.