Sunday, December 5, 2010

SAMSUNG External Hard Drive

Semalam lepas abes blaja kete, aku pegi PC Expo kat Persada Convention Centre, JB. Niat hati nak cari external hard drive. So, aku pusing punye pusing. Pilih punye pilih, akhirnye jumpe jugak yang aku berkenan.

Tapi masa tu punye la penat tahap cipan. Manusia2 kat situ tersangat lah ramai. Pening kepala aku nih. First aku pegi kat satu booth ni. Jual hard drive. Ape ntah jenama dier. 320GB = RM139. 500GB = RM169. Tapi kalo nak pouch, kena tambah RM10. Murah gak tu. Tapi jenama ntah pape kan. Taknak la nanti cepat rosak atau ade masalah plak.

Then aku survey2 lagi. Haihh~~ mahal2 gak hard drive nih. Kalo beli yang mahal kang lari plak budget aku. Dah la banyak benda nak buat & nak pakai duit bulan ni.

Pastu aku pegi kat satu booth ni. Ade jual macam2 hard drive. Dan aku terpandang kat SAMSUNG hard drive yang berwarna pink! Mak aihh..kali pertama terpandang, terus aku jatuh cinta! Cinta pandang pertama la kan. hihii~

Masa tu aku macam..OMG OMG..!!! ITS SOOOOO PINKKK!!!! I WANT THISSS!!!!

Naseb baek tak terpengsan kan. Excited la sangat.

Tapi yang ni mahal sket la berbanding yang aku survey tadi. Aku pikir2. Pening2 kena decide nak beli ke tak. Pikir2. Ishh...lebih baek beli yang ni. Ok sket berbanding yang tadi.

Lagipun yang ni ade kaler PINK!

So, aku beli la. Ade 6 kaler - black, brown, gray, white, pink & blue. Of coz lah i pilih warna pink. ;p


dalam kotak



siap dengan accessories



OMG! i'm soooo in L.O.V.E with you!!!



Accessories. Pouch & cable.



Habes juga beberapa keping kertas yang berharga dalam purse aku. Sob sob~~ ;[

Tapi takpe. Yang penting, puas hati. hmmm~~

Pastu, aku pusing2 lagi tengok gadget. Ishhh...macam nak gile tengok gadget yang bermacam2 tuh. Haisshh...kalo ikutkan hati dan nafsu serta keinginan yang tak dapat dikawal nih, aku nak semua yang aku berkenan tu. Dan yang aku berkenan memang banyak. Notebook, camera, DSLR, e.t.c.

Tapi mane la aku mampu nak beli semua tu. Berangan jer lebih. Kalo aku beli jgak, abes lah budget aku. Haihh~

Makin pusing2, makin banyak plak yang aku berkenan. So, lebih baik aku cepat2 blah dari situ, sebelum aku rambang mata dan mengosongkan purse aku nih. blah!

Ok, actually aku nih ade hati gak nak beli notebook (yang kecik, 10"), walaupun dah ade laptop. Sebab nanti senang nak letak dalam beg & bawak pegi mane2. Takde la bahu tercabut nak bawak laptop kan. Pastu nak beli camera baru. Sebab camera yang aku ade nih tak cantik lah gambar, megapixel tak tinggi.

Tapi semua tu masih dalam wishlist. Kalo ade rezeki boleh la beli kan. Buat masa ni, pakai jer ape yang ade. Bersyukur jerlah dengan ape yang ade. Daripada takde langsung, kan. *cuba sedapkan hati. xP


.

No comments: