Sunday, February 13, 2011

Hometown with love. ;)

Assalamualaikum…

Aku kembali berblogging setelah berminggu tak update blog. Ntah kenape lah sejak akhir2 ni susah betol nak update blog. Busy tahap melampau. Tambahan plak laptop nih asyik buat hal jer. Susah betol nak taip2. Dari haritu, aku masih belum repair lagi laptop nih. Dan beberapa hari lepas, baru balik dari bercuti kat kampung. Cuti Chinese New Year 8 hari. Macam aku plak yang beraya, kan. Hehee~

5 hari aku berada kat kampung. Weehuuuuuu~~~

Dah lama giler tak balik kampung. Of coz lah happy dapat balik sekali sekala. Tambahan plak kali ni balik kampong dengan orang tercinta. Cewahh~

Actually aku bukan malas nak balik. Tapi kampung aku jauhhhh. Kat Terengganu. Aku keje kat JB. Mau nyer tak balik setahun dua tiga kali jer. Harap paham. T_T

Buat masa ni masih belum dapat update cite kat kampung. Cite Universal Studio aritu pun masih belum update. Camane nak update ngan laptop yang selalu buat hal camni. T_T

By de way, duk kat kampung memang heaven. Heaven ngan makanan. Aku ni dah la penggemar tegar keropok lekor. Kat kampung aritu memang asyik makan keropok lekor + keropok losong jer. Pastu semua makanan yang aku mengidam tu, semua aku bedal. Yerlah, makanan2 tu ada kat kampung jer. Kat sini takde. Kalo ade pun, rasa nya tak sama dengan yang kat kampung. Yang kat kampung lagi best. So, balik kampung sekali sekala, melantak lah puas2. ;D

Encik Kuneng pun boleh join merasa makanan yang dia tak pernah rasa, dan tak pernah tengok pun. Kadang2 dia sampai tergelak dengar nama makanan yang pelik2. Huhuu~

Kat kampung memang best membeli belah. Yer, membeli yang tak boleh belah. Walaupun bukan membeli belah barangan branded, dan tak banyak pilihan macam kat bandar, tapi barang kat sana murah2 wa cakap lu (certain benda la).

Ni antara barang yang aku beli. Saje nak share. ;)


Penyangkut selendang. 28 lubang. RM13.
Kat JB ni paling murah pun RM18 kot.



Selendang. Ade manik2 lagi. i loike. ;) 
RM13.



Ape nama selendang ni? Selendang cotton candy ea? Cutenyerrrrr~~ 
RM13 kot. ke RM15. dah lupa dah. banyak sangat membeli yang tak boleh belah. xP


Best tak besttt takkk..????

Kat Bandar boleh ke dapat harga camtu? Takdeeeenyerrrr…

Cuaca kat kampung plak memang panas giler. Takde hujan sampai banjir macam kat JB ni. Pastu asyik pegi pantai jer ngan Encik Kuneng. Sekarang dah kelabu asap. Aku nih memang dah gelap. Sekarang dah jadik legam. T_T

Rumah kat kampung plak dekat ngan pantai. Paham2 jerla kawasan pantai camane. Orang yang duk kawasan pantai mesti gelap. Nape yer? Mungkin sebab cuaca kat kawasan pantai memang panas ea. Atau angin pantai yang buatkan orang jadik gelap?


Tahniah. Aku dah jadik kelabu asap. T_T


Sejak balik dari kampung haritu, badan rasa panas semacam jer. Pastu pening2. Mungkin sebab cuaca kat kampung panas sangat kot. 2 hari lepas, tekak rasa saket. Biasa nyer kalo tekak saket camtu, tu tanda2 aku nak demam. Dan semalam secara rasminyer aku dah demam. Sejak semalam macam orang saket tak boleh bangun. Bedridden. Yay! Tahniah! T_T

Ok. That’s all for this update.

.

No comments: