Tuesday, February 15, 2011

Universal Studio Singapore PART 1 : Hollywood & Madagascar

Hello people! Sudah tiba masanya untuk aku update tentang Universal Studio Singapore (USS). Setelah sebulan lebih cerita ni terperam dan dah basi pun. T_T

Nape lambat sangat update nih? Sebab aku perlu mengumpul gambar2 dari kawan2. Dan terlalu banyak gambar yang perlu dipilih, di-edit dan diletak watermark. Memang giler kentang lah banyak nyer. Sampai aku pun berbulu mata nak memilih.

Semua gambar ni aku ambik dari kamera aku dan kamera kawan2. Tapi yang banyak nyer, dari kamera kawan2. Sebab baru jer separuh jalan bersuka ria, bateri kamera dah merah. Cessss~~ potong stim betol!! Kesian kat aku. [x_o]

Entri USS nih terlalu banyak gambar, jadi terpaksa aku separate-kan kepada beberapa entri. Harap2 korang semua berpuas hati lah dengan gambar2 tu, dan harap aku berjaya membuat korang terliur nak pegi ke sana (yang belum pernah pegi). Muehehee~ ;p

Gambar masa main (game/permainan e.g. roller coaster, boating etc) tak sempat snap. Coz kebanyakan game tak boleh bawak kamera, takot camera terjatuh atau masuk air atau rosak. Yang banyak cuma gambar menggediks dan gambar permandangan.

Aku cuba ringkaskan seringkas yang mungkin (walaupun aku tau takkan berjaya, sebab aku memang suke merepek). Ok dah.

Hari kejadian, Khamis, 20.01.2011.

Pukul 7.30 pagi dah kena berada kat City Square, coz naik bas kat sana. Giler kentang awal. Dan macam biasa, aku selalu menjadi insan yang lambat sampai. Nasib baik bukan yang PALING lambat. So, boleh cover lagik. ;D

Pukul 8pagi, bertolak ke Singapore. Weehhooo~ perasaan jakun tak terhingga sebab tak pernah melalui imegresen dan tak pernah keluar dari Malaysia. Sadis. T_T

Dan baru ku tahu, tersangat lah penat nak melalui imegresen. Terfikir juga akan orang yang keje kat Singapura, yang terpaksa melalui semua tu (termasuk lah Encik Kuneng yang pernah keje kat sana suatu masa dulu), terutamanya yang naik bas. Oh, sangat respek mereka.

Tiba di Resort World Sentosa Singapore lebih kurang 9.20pagi. USS hanya dibuka pukul 10.00 pagi. Tapi belum pukul 10pagi dah ramai yang beratur. Dan kami yang baru sampai ni bergambar lah dulu.




Yang menjadi perhatian kat entrance ni, of coz lah globe USS nih.
Ramai betol manusia. Nak ambik gambar dengan tenang pun tak boleh. (x_0)



Ini sebenarnye kedai souvenir. Belum open lagi.



Lupa plak nak cakap. Ini sebenarnye SANCO Family Day Trip (office). Tapi tak semua yang pegi. Ade la dalam 1 bas. Disebabkan agak ramai jugak, so kitorang jalan dalam beberapa group. ;)


Ok jom masuk!



HOLLYWOOD


Welcome to Hollywood.
I’m loving this signboard!





Popcorn besau punyerrr~




Besar sungguh manusia yang jadik Frankenstein nih. Tak tahu manusia nih memang betul2 besar ke atau diorang guna peralatan ape.




MADAGASCAR




Mau ke mana? Jom kita jalan2 sampai lebam!




Welcome to Madagascar. I loike~









King Julien’s Beach Party Go Round. Oh oh, I suke sangat2!
Walaupun terasa macam kanak2 bila nak naik benda alah ni, tapi I tak kesah. ;D


Jom masuk!



Sangat colourful, kan.




Yay! Muka kanak2 ribena yang tak pernah naik merry-go-round.



Gediks~ Ni la natang yang aku naik.




Yang korang tengok comel2 & cantik2 tu sebenarnye kedai makan / cafĂ© / souvenir shop 
(yang ini, gambar kat atas dan kebanyakan gambar lain).



Ok tu jer. Cukup tak?

Ishh..belum abes lagi.

Cukup lah untuk entri nih.

Bersambung di PART 2. Kita berjalan2 di Far Far Away Kingdom pula! Jumpa Shrek & Donkey. ;)

Byebye. ;)


.

No comments: