Wednesday, February 23, 2011

senang hati dapat balik kerja awal. ;)

Assalamualaikum semua.

Waktu macam ni dah balik keje dan dah sampai kat rumah. Senang hati toksah cakap lah. 

Harini office tutup pukul 4.00 pm, sebab kat kawasan bandar JB ada perarakan Ching Ge (tak tau la betul ke tak aku eja nih).  Ape tu ching ge? Ntah la. Aku pon tak tau. Aku try search kat Google pon tak dapat.Yang aku tau, itu adalah perarakan kaum cina.Dan kat Malaysia ni hanya beberapa negeri yang buat perarakan ni.

Jalan kat bandar dan beberapa jalan di kawasan JB akan ditutup. So, bos kitorang dengan baik hatinya membenarkan office ditutup pukul 4.00pm. Yerlah, untuk elakkan kitorang terperangkap dalam jem kat sini. Kalo tak balik awal, confirm akan stuck sampai malam. 

Pengalaman tahun lepas memang buat aku stress. Tapi tahun lepas punye perarakan buat hari Sabtu. So, tak effect waktu keje. Tapi masa tu kitorang ada Johor Bar Annual Dinner and Dance. Bayangkan lah masa balik dinner tu dah lebih kurang pukul 12am, tapi jalan masih jem. Sampai rumah lebih kurang pukul 1am, almost 2am. Pehh~~ Dah la penat meronggeng kat dinner. [x_0] 

Nasib baik masa tu bukan aku yang drive. Menumpang kete orang jer. *yerlah, masa tu aku mana tau drive, lesen pon takde. 

Harini pukul 4 sharrpp!! aku scan keluar dari office. muahahaa~ ;DD 


Ok bye!

.

No comments: