Sunday, July 3, 2011

Kecewa cincin belum siap. Jom pegi karnival pengantin @ Plaza Angsana.

Petang tadi pegi Plaza Angsana. Nak ambik cincin yang beli minggu lepas. Disebabkan cincin tu longgar kat jari aku nih, terpaksa la resize dulu. Salesgirl tu cakap boleh siap dalam masa seminggu. Dia suruh aku call dalam 1hb atau 2hb. 

So pagi tadi dalam pukul 11.20 pagi, aku call la kedai tu. Katanya cincin dah siap. Tapi pukul 5.30petang baru aku gerak dari umah pegi ambik cincin tu. Ke-tidak-larat-an because of period pain. Walaupun tak larat, aku usaha jugak pegi sana sebab exited punye pasal nak sarung cincin tu. Sarung sendiri jerla. Nak tunggu saat-saat "disarungkan" oleh orang lain, berbulan2 lagi tuh. Kehkehh~ ;DD 

Tapi bila sampai kat kedai tu, punyerlah lama aku tunggu. Ramai sangat customer. Last2, bila dia bagi cincin aku...aikkkk..nape kecik, tak banyak diamond dan sangat berbeza dari yang aku beli? Rupa-rupanya diorang tersilap bagi cincin. Pehhhh...bengang jer aku masa tu. Nasib baik aku yang pegi ambik sendiri. Dan nasib baik aku masih ingat camana rupa cincin yang aku beli tu. Kalo dia tersilap bagi yang lagi besar, tak kesah sangat (kannnnn..?????). Nih bagi yang lagi kecik pulak.

Almost 20 minutes jugak la aku tunggu cincin tu. Akhirnya diorang cakap cincin tu belum siap & mintak maaf sebab tadi masa aku call diorang tersilap dengar nombor stok yang aku cakap. Perghhhhh~ menyirap ke tak menyirap??? 


Salesgirl : sorry, cincin awak belum siap lagi. tadi diorang silap dengar. minggu lepas saya cakap siap 2 minggu, kan? 

Dengan selambanyer aku jawab : tak. awak cakap siap dalam masa seminggu. awak suruh call 1 hb @ 2 hb. 

Then salesgirl tu cakap : belum siap lagi. nombor phone awak pun kita dah buang. boleh mintak nombor phone lagi tak. 


Peerrgggghhhhhh~~ how come diorang boleh buang nombor customer, even though barang belum ambik lagi? Takkan tak rekodkan details customer. 

Lepas bagi nombor phone, aku tanya dia, kalo dah siap diorang call aku ke. Sebab minggu lepas diorang cakap aku yang kena call & diorang takkan call aku even if cincin tu dah siap. Pastu salesgirl tu cakap dia akan call kalo cincin tu dah betul2 siap.



Memang menyirap betol lah haku. Terus terbantut ke-exited-an aku tuh. Dah la tengah takde mood nih. Tapi sebab diorang dah mintak maaf, takde la aku tunjuk muka masam jer kan. Grrrr~ dah la aku keluar tu pun semata2 nak ambik cincin tu jer. Saboorrrr jerlah. -.- 





Oh btw, Habib tengah buat sale. Tapi harini last day.


Dan kat Plaza Angsana tadi ada karnival pengantin lah. Cantik2nyer pelamin kat pameran tu. Tapi tak sempat pun nak survey2 harga. Perut tengah saket. -.- 

Lagipun aku sorang2 jer tadi. Tak best la nak survey sorang2. Susah nak buat keputusan. 


Cuma sempat survey 1 booth butik pengantin ngan 1 booth kedai kad kawen jer. Tu pun sebab pekerja diorang dah sekat. So, dengar jerlah. Tapi kan...mahalllll giler ok pakej pelamin diorang. 

Karnival pengantin ni sampai 10haribulan July. So, pada semua bride to be, boleh la survey2 apa yang patot kat situ.


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



Phewww~~ sangat chanteq.



Kan?




Perghh~ macam mak datin dah.



Yang ni simple & sweet. i loikee~ ;)



Woww~ PINK diamond ring. Nak tau tak, cincin di dijual pada harga RM143 juta?? 
WOOWWWWW~  [O.O] 
Klik KAT SINI.



Ape motif aku letak gambar cincin banyak2 nih. Cincin yang aku beli tu bukan macam ni pun. Tak termampu nak beli cincin diamond yang mahal2. Cukup lah bersederhana saje. Sesungguhnya membazir itu amalan setan. Eh, tetiba?


Saje jer nak meluahkan rasa berkenan kat cincin2 tu pada blog nih. Mana la kalo tau orang tu baca la. Muahahaa~ ;DD



Ok bye~



*p/s : cincin apekah ini? adekah cincin tunang? ataupun cincin kawen? persoalan. hiihiiiii~
*p/s : sangat pening. banyak benda kena fikir. -.- 


.

No comments: