Sunday, July 31, 2011

Kisah bengang ngan salesgirl kek. On my birthday.

Ini kisah bengang dan emosi masa aku nak beli kek ngan Encik Kuneng.


Sebelum ke kedai SDS tu, kitorang singgah kat Kip Mart Kota Tinggi. Tengah jalan2, jumpa la satu kedai kek. Ada kek kecik yang sangat comel. Tapi banyak buah kat atas. Encik Kuneng tanya nak tak. Aku tak kisah la, kek kecik pun ok.



Tapi bila Encik Kuneng tanya salesgirl tu, boleh tulis ucapan kat atas kek tak? Tau tak sales girl yang sengal lagi dungu lagi bengap tuh jawab ape?


"NAK TULIS KAT MANA?"


Ya, dia tanya balik kitorang nak tulis kat mana, sebab kek tu dah penuh ngan buah. Dan dia tanya soalan tu dengan nada yang sinis dan hampir ketawa. Seolah2 soalan kitorang tu SOALAN BODOH.


Apeke bodoh pegi tanya soalan camtu kat customer. Sekarang kitorang yang bodoh ke atau dia yang bangang? Huh. Memang aku emosi sungguh time tu.



Kek tu aku dah tak berapa ingat dah rupa dia camane. Tapi lebih kurang camgini :



Macam ni la kot.



 Atau macam ni. 
Sumber : In House Cake 



Tak pun, camni. Tapi takde apa2 ucapan kat atas tu.




Kau tengok kedai kek lain, boleh jer tulis wishes kat kek, eventhough kek tu dah penuh ngan hiasan, buah, or whatsoever. Contoh kek untuk anniversay kitorang & birthday Encik Kuneng :-







So, aku tak jawab apa2. Instead, aku terus tarik Encik Kuneng blah dari situ, meninggalkan salesgirl yang bodoh yang tengah pegang kek yang hampir dibeli oleh kitorang. 

Sama ada dia yang bodoh atau memang tokey kedai dia tak pernah buat dan tak tahu camana nak tulis ucapan atas kek yang penuh ngan buah & etc. Heran aku. Kalo kedai kek lain boleh buat & dah selalu buat, takkan kedai tu tak tahu benda tu, kan? 

Kalo benda basic camtu pun tak tahu, here is my honest bona fide advise : TAK PAYAH BUKAK KEDAI KEK!! And to that salesgirl, please mind your manners. Thats not how you should treat your customer.


Huh. Emosi sungguh aku. Korang tak rasa ke salesgirl tu macam bengap?



Bye~


.

No comments: