Saturday, June 30, 2012

Breakfast.

Ini bukan breakfast harini. Tapi breakfast semalam. 


Pagi2 buta, subuh2 lagi dah bangun masak. Sebab hari bekerja. Gigih nak sediakan makanan untuk suami sebelum pegi kerja. ;p 




 Ikan bawal masak kerutup.




Ni percubaan pertama masak kerutup. Hasilnya? Ntah. Aku sendiri pun tak tahu menjadi ke tak. Yang penting, ada jugak la rasa kerutup. Hahahh~ 


Tapi aku rasa macam pekat sikit. Terlebih kerisik agaknyer. Ikan bawal tu pun semacam jer aku tengok. Mungkin terlebih serbuk kunyit? Eh, ntah la. Aku bukan pakar masakan. Takpe, yang penting berani mencuba. ;)




Sayur suka hati. 
Aku campur jer apa yang ada dalam peti sejuk tu. Nak habiskan apa yang ada.
Sebab petangnyer nak bertolak pegi Selangor, bahan2 masak dalam peti kena habiskan. 
Sayur, tomato, cendawan. 
Masak pun cincai2 jer. 




Sebenarnye aku masak untuk makan tengahari. Tapi alang2 dah masak lebih, terus la kitorang laki bini makan nasik putih berlaukkan ikan bawal masak kerutup pagi2 buta. Hohoo~


Dan ini bukan kali pertama makan makanan berat camni pagi2. Hari Rabu lepas pun sama. Pagi2 sebelum pegi keje, dah masak makan tengahari untuk Encik Suami. Pastu terus breakfast. Kalo hari2 macam ni, bertambah buncet la kami suami isteri. Ok fine, lepasni kena masak breakfast yang betul2 breakfast, bukan breakfast makanan tengahari camni.



.

1 comment:

Qyla Aqilah said...

Sesi menghabiskan apa yang ada dalam peti ais memang akan selalu berlaku dalam satu masa sebab 2 2 kerja..hihiih