Friday, February 27, 2009

B.A.B.I = sebutannyer ape?

Aku tak tau ape perkataan terbaek untuk gambarkan orang macam tu. So, aku pilih B.A.B.I jer. B.A.B.I. Yer, mungkin itulah ungkapan yang sesuai untuk menggambarkan orang yang hipokrit camtu. Mungkin B.A.B.I yang bertopengkan manusia.

Nape aku bengang sangat harini? Opss..bukan harini jer. Bende ni dah berlarutan sejak semalam kot. Aku taknak cerita lebih pasal tu. Sebab nanti aku akan coretkan entri pasal bende ni di lain hari. Tajuk dan isi nyer mungkin ade perkataan; BACKSTABBER, HIPOKRIT, PENGUMPAT (ORANG YANG SUKE MENGUMPAT), BAJET BAGOS, SAHABAT SEJATI,,,dan jugak perkataan2 yang seangkatan dan sewaktu dengannyer.

Kali ni aku just nak bagi pandangan, persoalan, atau mungkin jugak nasihat. sape2 yang berkenaan, boleh la muhasabah diri, atau dalam erti kata laen, sedar diri atau insaf la sket. Aku rase nak gune perkataan "korang" jer kot. Sebab lagi senang aku nak berbicara dan meluahkan isi hati.

Pertama, nape korang suke mengumpat pasal orang ek? Kalo cerita tu betul, takde la masalah sangat (mungkin). Masalahnyer, cerita yang A, korang tambah2, jadi sampai ke X, Y, sampai Z. Nape ek?

Kedua, nape korang hipokrit sangat ek? Pandainyer korang berpura2. Kat depan, korang cakap, smua ok, takde masalah. Kat belakang, macam B.A.B.I.

Ketiga, syoknyer korang mengumpat ramai2. Adakah korang sedar, kawan2 seangkatan (yang same2 mengumpat) korang tu, ade gak mengumpat pasal korang. Situasinyer camni; contohnyer korang ade 5 atau 7 orang (aku bagi name A, B, C, D, E). Si A ni, kalo ngan B, C dan D, dier mengata pasal E. Kalo ngan C, D dan E, dier mengata pasal B. Korang sedar tak, si A ni mengata pasal korang kat belakang korang? hahaa~ bodohnyer korang.

Aku dah banyak dah dengar si A ni mengata pasal orang tu, orang ni. Kat depan diorang, si A baek jer. Kat belakang, mengata sampai berbuih mulut. Pandai kan dier berpura2? Korang jer yang bodoh.

So? Mengumpat la puas2. Sebab korang pun di-umpat jugak. hahahhaahh~ bodoh2. Memang bodoh, dan di-perbodohkan. Bile korang nak sedar? Ntah. Terpulang lah pada korang.


PANDANGAN AKU;
These people can go to hell and fuck themselves up. Nak betul dier ajer. Kalo orang laen, ade jer tak kne sket, atau ade jer diorang tak puas hati sket, mesti dihebohkan kat orang laen. Nape ek? Bajet bagos? Yerlah, kan diorang ingat diorang jer yang betul. Pastu pandai2 plak cakap orang laen (orang yang jadi bahan umpatan) kecoh, bising, buat cerita. And macam2 lagi la. Sape sebenarnye yang kecoh ni??

So kawan2, B.A.B.I = sebutannyer ape?



p/s*
- aku akan cuba kumpulkan pandangan aku tentang orang2 macam ni, & akan pos kan entri tu satu hari nanti.tunggu jer kemunculannyer.
- pesanan terakhir (bukan terakhir) ; aku bukannyer gune blog sebagai medan mengata pasal orang. kalo aku cakap depan2, ade korang nak dengar? makin yang jadi buruk adela. tapi harinyer akan tiba gak untuk kita face to face. orang penakot jer yang mengata kat belakang.
- entri kalini (dan harini) memang agak kurang ajar dan menyumpah2. tapi aku takkan kurang ajar tanpa sebab.
- tajuk tak boleh strikethrough, sebab memang tak boleh ade html code kat tajuk. harap maklum.
- terima kasih kerana membaca, dan sila bagi komen juge. thanx!



kita semua berhak bersuara, betul tak??


.

No comments: