Wednesday, February 11, 2009

weekend yang tension

Aku tak tau camane nak explain betapa tensionnyer aku minggu lepas. Ade la problem sket.


Rabu;

Petang tu Ryu sms aku, dier tanye aku kat mane. Aku ckp la dalam kelas. Pstu adela dier bgtau aku sumthing. Tapi tak boleh la aku sebut kat sini. Tak amanah plak. Aku nak gak tau lebih lanjut. Yelah,kawan kne ambik berat pasal kawan. Tapi aku ni jenis malas nak banyak tanye. Ade sesetengah orang ni rase tak selesa kalo kite tanye macam2. Tul tak? Nanti dier cakap aku menyibuk plak. Lagipun mase tu aku tak boleh layan sms sangat. Kan dalam kelas. So, bile dier tak reply sms aku, aku biarkan jelah.

Malam tu dier sms aku lagi, ajak aku lepak kat Bukit Bintang (BB) ari Sabtu ni. Aku reply & cakap, this saturday tak boleh lah coz ade keje. Laen kali lah,maybe next week.

Then something happen lak (aku tak boleh ceritakan kat sini,terlalu private). Lagi aku bertambah2 tension. Mase tu aku pikir-aku kene release tension nih. Pastu aku teringat kat Ryu. Kan sebelum tu dier ajak aku lepak. So,aku sms la dier blk,& bgtau ari Sabtu ni on.

Sebenarnye aku taknak klua or melepak. Sebab malas+banyak keje. Tapi bile pikir2,tengah tensen camni,baek aku klua. Kalo duk bilik jer,makin aku pikir pasal bnde tu,& makin tensen plak. Gile aku nanti.

Aku tanye Ryu, dier bawak membe tak, & dier cakap ade membe ikut sekali. Takot aku segan lak kalo dier sorang jer. Hah~ memang aku segan. Sebenarnye aku nak ajak membe. Tapi membe ade hal lak. Seganlah aku nak pegi melepak ngan diorang kalo sorang2 jer. Takpe lah. Sorang2 pun sorang2 lah.


Sabtu;

Ryu cakap dier ade sane awal,dalam kol 12 tengahari. So, aku kne la gerak awal2 sket. Yerlah, aku kan jauh, dari Bangi, kne naek komuter, pastu naek monorail lak. Sampai kat KL Central, aku agak konpius sket, sebab dah lame tak pegi sane. Adela dalam setahun. Aku ni bukannye selalu keluar jalan2. hehe~

Mase tunggu monorail, aku sms Ryu. Aku bagitau yang aku tengah tunggu monorail. Aku tanye dier dah smpai ke? Yerlah,mase tu kan aku dah lambat. Risau gak kalo dier tunggu ke ape. Dier tak reply.

Aku sampai kat BB dalam kol 12.35. Baru jer sampai, Ryu sms aku.
"I bwu nk grk dr serdng.tngu eh."

Mak aih. Biar betul pakcik nih. Aku ingat aku yang lmbat. & aku ingat dier dah smpai sane. Punyelah aku risau takot sampai lambat, & takot dier tunggu aku. Rupe2nye baru nak gerak. Dari Serdang laktu. Ntah kol brape baru sampai BB. Dier nih mekap ke ape? Takpe lah. Sementara tunggu dier, aku pegi la round2 dulu.

Dah penat aku round2 kat Sungei Wang, dalam kol 2.15 ptg baru Ryu sampai. Capek deyh aku tunggu. Adoii~~

So aritu jadi pengalaman (pengalaman baru kot) bagi aku. Melepak ngan membe2 baru. Ryu introduce semua membe2 dier kat aku. Tapi aku tak ingat semua lah. Adela 2,3 orang yang aku ingat nama. Yang laen2 tu, kalo terserempak kat mane2 mungkin aku cam lagi kot,tapi nama tak ingat. ;p

Ape yang boleh aku komen pasal membe2 Ryu? hmmm...diorang semua (kebanyakannye) gile2. Semua ok. Tapi ade gak yang tak senonoh. Hah,aku ade cerita pasal sorang mamat ni. Memang tak sopan. Ceritanye ade dalam box kat bawah nie;;



(Ni plak cerita yang termasuk gak dalam versi melepak ni, tapi ade cerita lanjutan dari dier. so, aku letak dalam box).

Ade yang aku tak berapa berkenan bile dier cuba bergurau bodoh ngan aku. Bukan aku tak boleh di bawak bergurau. Tapi janganlah kau sampai pegang2 aku @ tarik2 bahu aku. Mungkin dier cuba bergurau jer bile dier tanye aku single ke tak/dah ade pakwe blom. Siap letak tangan kat bahu aku lagi. Mase tu aku cuba rilex & open-minded.

Then Ryu cakap kat mamat tu aku ni dah 23 tahun. Bile dengar jer Ryu cakap camtu, mamat tu terus..hmm..camane ek nak cakap. Muka dier cam berubah sket. Mungkin orang laen tak perasan. Tapi aku tengok air muka dier memang dah laen.

Pastu dier cuba bergurau lagi & cakap dier tak peduli lah konon. Pastu dier terus tarik bahu aku. Aku cakap; Oii..suke ati je eh. Then dier cakap; Gurau jelah!

Pastu, terus dah tak kacau aku dah. Dah laen macam dah. Mungkin dier tak suke pompuan yang umur lagi tua dari dier. & dier taknak kacau aku sebab aku nih lagi tua dari dier. Bestu,,ade aku KESAH?? Bukannye aku suruh dier gurau ngan aku. & bukannye aku suke kena kacau.

Sehari lepas lepak kat BB, aku ade add sorang mamat kat Myspace. Then dier comment aku; thanx 4 d req!!!yeah!

Bile tengok gambar dier (default picture tak nampak muka), rupe2nye mamat tu. Aku cube la nk buat lawak bodoh. Aku comment (lebih kurang camni); lahh,,ingatkan sape. you rupenye. kalo tau,i tak add tadi.ahaa~ ;p

Pastu dier reply:hurm ok...thanx...

Laen macam jer nih. Aku reply (lebih kurang camni gak); you dont remember me,arent you? baru semalam lepak kat bb. never mind. btw, hepi besday & selamat hari thaipusam. (besday dier jatuh pada hari thaipusam).

Pastu dier dah tak reply dah. Sampai arini.

Mungkin (aku rase) dier teringat atau mungkin rase serba salah pasal kejadian kat BB. Mungkin dier taknak reply comment aku sebab taknak aku silap paham, taknak aku perasan. Atau mungkin..ape2 lah. tapi pelik lak kan. Macam lah aku yang terhegeh2. Eh mamat, buat selamba jerla. Tul tak?

Untuk pengetahuan dier, aku tak tergerak atau tak tercuit hati langsung lah pasal hari tu. Tak desperate langsung nak cari or nak dapat pakwe. Nak buat ape ade ramai pakwe? Tul tak? Kalo aku single & takde pakwe sekalipun, ingat aku kemaruk ke nak kat dier? hah~ NIGHTMARE..!!

Macam le ensem sangat!!

Sape2 yang lepak semeja ngan kitorang kat kitaro aritu, mesti tau sape mamat yang aku cakapkan ni. & mungkin gak mamat tu sendiri tau sape dier kalo dier bace bnde ni. Bukan aku nak kutuk ke ape. Tapi aku just nak meluahkan rasa kepelikan kat hati aku nih. Mintak maap banyak2 lah kalo ade sape2 terasa ati (lebih2 lagi mamat tuh).




Secara umumnya (secara jujur), aku rase cam tak boleh get along ngan diorang aritu. Bak kate Apek; cannot gi. Ade banyak sebab. Sebab utama, aku ni bukan jenis kecoh, tak banyak cakap & pendiam. Diorang lak kecoh giler. Bukan aku taksuke kawan ngan orang camtu. Tapi hakikatnye adalah sebaliknye - aku memang suke kawan ngan orang yang camtu. Tapi..taktau la..mungkin..hmm....ntah. Aritu perasaan tak tenang kot. Lagipun kan tu first time lepak ngan diorang. Kalo yang dah lame kenal, mesti la dah biase,kan?

Kedua, mungkin sebab aku ni bukan jenis yang suke ber-sosial. So, bile dah dalam situasi camtu, agak janggal lah sket. Tambahan pulak, memang aku ni tak pandai bersosial. Aku ni kan jenis lembut, mane boleh tiba2 nak kasar2 lak. hah~ ape yang aku merepek nih.

Lagi satu,mungkin sebab aku sorang2 jer aritu,takde membe. Diorang lak semua dah satu geng. Camane nak masuk. Camane tak segan. Kalo aku bawak membe,takde la segan sangat.

Satu yang aku tak boleh lupe - Ryu cakap aku ni rendah/pendek. Hah, tak terjangka lak dier boleh cakap aku camtu. Tapi memang boleh di-jangka or di-agak bagi sape2 yang jumpe aku untuk pertama kali. Sape2 yang selama ni just tengok aku dalam gambar jer, then jumpe face to face mesti cakap benda yang sama - dalam gambar cam besar, tapi kat luar kecik jer. & ini bukanlah kali pertama orang cakap aku camtu. Takpe2. Aku tak kesah. Aku akui, aku memang rendah.

Hah,ade sorang member Ryu yang datang skali ngan dier (Along). Dier ni..taktau la camane aku nak cakap. Mula2 dier tanye aku asal mane,& aku cakap aku asal Terengganu,dier cakap loghat Kelantan lak. Mase tu punye la aku excited,coz aku ingat dier orang Kelantan @ Terengganu. Rupe2nye tak. Just family angkat jer duk Besut, & dier ramai kawan orang Kelantan. Ceh. Punye lah aku excited. Bukannye ape, aku memang suke kalo jumpe orang se-negeri or se-rumpun (satu bahasa lah). Syok sket borak2,kan. ;p

Tapi best gak bile dier cakap bahasa Kelantan (bahasa ke loghat ntah). Loghat dier betul2 cam orang sane. Kalo dier tipu aku & bagitau dier orang kelantan pun aku caye. Ade sesetengah orang ni (yang bukan orang Kelantan or Terengganu), kalo diorang cuba cakap bahasa Kelantan or Terengganu (lebih2 lagi loghat Kelantan), memang tak jadi. Ade yang bukan setakat tak jadi, tapi memang bunyi dier dah laen macam. Ade yang bunyi cam orang Siam (Thailand) cakap loghat Kelantan. hah~ taktau la korang boleh bezakan tak orang Kelantan dengan orang Siam yang cakap Kelantan.

Mungkin ade orang yang cakap, ape bezanye? & mesti ade yang cakap - kan same jer. Sebenarnye tak same. Kalo korang nak tau camane beza dier,,,korang pernah tengok tak cerita Salam Pantai Timur? (aku tak suke tengok cite tu.menyampah.coz melebih2 loghat dier) Korang dengar camane loghat sape name pompuan tu? Mek, kan? (ntah betul ke tak nih) Camtu la kalo orang Siam cakap bahasa Kelantan. Kalo orang Kelantan, loghat dier takde la melebih camtu.
Ishh..panjang plak merepek pasal loghat nih.


.Detik2. Wajah2.














Kesimpulannye,setelah melalui weekend yang tension tu, aku masih lagi tension. & sampai sekarang aku masih tension. Mungkin bertambah2 tension. Ape2 pun aku ucapkan berbanyak2 terima kasih kepada Encik Ryuske, sebab sudi ajak aku melepak ngan membe2 dier, & coz sanggup lepak ngan aku yang memboringkan nih. & tak lupe gak kepada membe2 Ryu. Terima kasih banyak2.

Kalo ade yang terserempak ngan aku kat mane2 (kalo masih cam aku), janganlah segan nak tegur aku, walaupun mungkin aku plak yang ter-segan nanti, & mungkin aku tak ingat name korang. & jangan "takot" nak tegur aku kalo korang tengok aku ni sukar didekati atau cam sombong, sebab hakikat sebenarnye tidak begitu. =)


[p/s* entri ini mengambil masa (approximate) 3 hari untuk disiapkan. 3hari di sini bukan bermaksud 72jam.hehee~ ]
.

No comments: