Monday, February 23, 2009

Banner Request.

Hari ni aku edit banner utk Cik Tutu. hehe~ sebenarnye dah dua minggu Tutu mintak aku tolong buatkan banner untuk dier. Tapi aku selalu busy, takde mase. Baru arini boleh buat. Tadi aku bagi kat dier, kat Myspace. Tak tau la dier suke ke tak. Aku pun bukannye reti sangat nak edit2 banner. Buat cikai2 boleh la. & buat untuk diri sendiri jer. taste sendiri, memang kite tau kn. Tapi kalo untuk orang laen susah sket nak buat, coz kiet tak tau camane taste orang. Tul tak?

Aku tanye Tutu, dier nak aku buat yang camane; background color, font color, nak ayat ape, size banner tu, etc. Tapi dier cakap bia aku jer design ;i think u're creative enough (hah,kreatif la sangat). Ishh,,lagi la kekurangan idea camtu. Then dier suruh aku buat cam banner Myspace aku; simple. So, aku buat la yang simple. Memang simple giler. Aku bagi dier 4 banner. Biar la dier pilih yang mane dier nak. Tapi aku paling suke yang ni;





Aku suke sebab kaler pink+hitam. Memang cun (walaupun simple je). Ni first time aku edit/buat banner untuk orang laen. Aku tak kesah nk tolong buat banner untuk orang. Cuma kekurangan idea (sebab memang tak kreatif & tak tau camane nak buatkan utk orang laen). Tapi jangan la ade sape2 yang mintak aku tolong edit page plak pasni. Nak edit banner yang simple camni pun ambik mase sampai dua minggu (walaupun proses nak buat banner ni tak sampai sejam), inikan plak nak edit entire profile. Mungkin sampai berbulan2 kot. hahaa~

Sebenarnye aku memang suke edit profile/page/layout, terutamanye layout Myspace. Memang seronok "bermain" dengan code layout, walaupun agak memeningkan. Tapi bile dah faham layout tu camane, memang rase seronok lah. Dan jugak rase puas hati sebab dapat buat/edit page macam yang kite nak. & actually bukannye susah sangat nak edit @ nak faham code tu. Cuma perlukan ketelitian jer.

Page Myspace aku pun dah brape kali tukar2. Sekarang ni guna layout DIV. Best gak. Coz boleh ubah2 kotak nak letak katne. & aku selalu jer edit profile. Tapi sebenarnye bukannye major edit. Just edit sikit2 jer. Kadang2 ade jer bnde yang kite tak puas hati. Mungkin aku ni jenis yang perfection kot. Sukakan kesempurnaan, walaupun diri sendiri bukannye sempurna. template blog ni plak aku dah paham sikit2, tapi tak paham sepenuhnye. Yang sekarang ni dah banyak aku edit. Tapi bukan 100% cam yang aku nak. Takpe, bersyukur jer coz dah paham sikit2. :)


.

No comments: