Tuesday, February 10, 2009

Oversized Bag

Bulan lepas aku pegi beli barang kat area Kajang (macam biase la, beli barang2 keperluan kat Giant). Sambil2 tu round2 la dulu kan. Mase masuk kat Reject Shop, tetiba lak "ternampak" satu beg ni. Besar + simple (memang simple giler la.just ade satu jer compartment - aku suke yang simple).

Murah laktu. Tak sampai 20ringgit. Tengok sekali jer terus berkenan.

Actually aku bukannye nak cari beg, atau tengah cari beg. Lagipun buat apela aku nak beli beg baru. Kan aku dah semester last nih. Pakai satu semester jer, kan membazir tuh. Lagipun beg kuliah aku dah berlambak2 (ceh,banyak sangat ke? ;p). Tapi bile tengok beg tu, memang aku berkenan giler. Tambahan plak,bukannye mahal pun. Dalam otak aku ; boleh buat beg kuliah nih.
hah~

Beg tu ade 2 kaler, coklat & krim. Aku berkenan yg kaler coklat. Tapi tali dier panjang sangat plak. Nampak cam pelik plak kalo pakai beg yang tali panjang camtu. Dah la besar kan. So, aku ambik (beli) la yang kaler krim nye.

Waahh~ Best pakai beg tu. Aku nih memang suke beg besar, nak2 kalo buat pegi kuliah. Tau nape? Sebab macam2 aku boleh letak dalam tu,termasuklah -


1) buku (dah name beg kuliah,buku mesti la wajib ade),
2) pencil case,
3) diari,
4) file (caye lah,file pun boleh masuk gak),
5) beg duit,
6) dua henset aku,
7) botol mineral (aku suke bawak botol mineral jer untuk isi air kat fakulti, & minumlah air tu),
8) sachet nestum atau teh (ni yang segera punye, boleh minum bile2 mase.just masukkan jer dalam botol mineral & campur air suam.senang kan?tu Encik Kuneng yang bagi.ngee~ ;p ),
9) makanan (roti, kueh, makanan ringan, biskut, gula2 atau ape2 jelah)
10) pad (kotex - mane la tau ade emergency ke ape,kn)
11) sweater (dewan kuliah & library sejuk nak mampos.dah la aku ni tak tahan sejuk),
12) medicine or ubat (aku memang selalu saket. so, kne selalu bawak ubat. aku ade penyakit ganjil kot. ;p)
13) and ade lagi kot "harta karun" dalam beg ni. hehee~



Eh,cam banyak plak senarai tu. Betul ke dalam beg aku ade semua tu?
Ade,,memang betul2 ade.

Aritu ade sorang membe aku cakap, ayat dier lebih kurang macam ni;
mak aih..besarnye beg kau. ape yang kau letak dalam tu?

Aku jawab;
macam2 ada.

Memang puas ati la aku beli beg tu. Best ade beg besar ni. Tapi ade satu jer yang kurang - ade habuk. Habuk ke ape orang panggil, aku tak tau la. Biase la, beg tu kan made from jut (tapi bukan beg guni eh!), kaler krim laktu. So, bile aku pakai baju kaler hitam, adela habuk beg tu melekat kat baju aku. Taksuke. Memang aku taksuke jadi camtu. Hitam kan kaler feveret aku, & aku selalu pkai baju kaler hitam pegi kuliah. Bengang gak kalo jadi camtu. So, untuk mengelakkan baju hitam aku dilekati habuk2, aku pkai la sweater mase nak pegi kuliah tu. Kadang2 rase tak selesa sebab panas. Tapi kejap jerla pakai sweater tu. & kadang, kalo aritu aku pakai baju hitam, aku tukar la beg laen. Guna beg laen pegi kuliah. Nevermind lah kan.

Ape2 pun,
aku suke kau, BEG BESARku!

:)


.

No comments: