Thursday, February 12, 2009

Heart-shaped Valentine Pins

Semalam mase aku surf tenet, camane ntah boleh terbukak satu website ni, & aku ternampak lah satu gambar heart yang comel giler (bagi aku la). So aku bukak lah homepage dier. Basically, heart tu adalah heart-shaped pin untuk Valentines Day, & it is a handmade heart-shaped pin.

Untuk pengetahuan semua, aku ni memang suke bnde2 yang handmade. Sebab aku boleh meng-ekspresikan (entah betul ke tak perkataan ni) idea aku yang ade dalam otak nih. Boleh la ber-kreatif sket. Contohnye, kalo nak bagi kad untuk pakwe aku, aku suke buat sendiri jer. Kad hari jadi, ulang tahun (ceh,ulang tahun plak), hari Valentine or just bagi untuk suke2 je.

Tapi kalo kad raye, beli jerla. Tak pandai lak nak ber-kreatif kalo pasal kad raya ni. Aku suke buat sendiri jer, sebab lagi puas hati, boleh buat exactly macam yang aku nak. Kalo beli kat kedai, susahnyer nak jumpe yang betul2 berkenan. Bukannye kedekut nak beli yang kat kedai. Dan untuk pengetahuan semua, yang buat sendiri ni kadang2 kos nak buat dier lagi mahal dari yang beli kat kedai. Caye tak?

Eh, dah merepek ke laen plak. Aku sebenarnye nak cakap pasal heart-shaped pin tadi. Pasal kad2 tu semua, nanti lah aku cerita laen kali plak. Lagipun, kne mintak izin pemilik kad tu yang sekarang ni (Encik Kuneng). ngeehh~

Yelah, kan dah jadi hakmilik dier. Tak boleh la suke2 cerita pasal barang orang laen,atau nak siarkan gambar barang orang yang secara jelasnya hakmilik peribadi. Private lg.

Ok, pasal heart-shaped pin tadi. Ni lah gambar yang telah menarik perhatian aku.



comel, kan?


memang comel.


ni materials dier.



Kalo ade sape2 yang nak buat heart-shaped pin ni, ade langkah2 dier. Pegi je kat purlbee blog. Senang sangat nak buat dier. Hanya perlukan masa, ketelitian & kesabaran. Maklumlah, nak buat bnde kecik. Materials tu plak, pandai2 la korang cari k.

Selain pin berbentuk hati ni, ade banyak lagi la bnde2 yang hand made kat purlbee. Comel2 laktu, especially yang untuk Valentines Day. Contohnye, Sewn Paper Valentines dan jugak Handmade Valentines. Hah, boleh buat kad ucapan Valentine,kan? Tapi aku dah hantar dah kad untuk Encik Kuneng (tapi kad tu agak menyedihkan. Encik Kuneng, mintak maaf sgt2 (*_*). Mungkin boleh gune idea tu untuk tahun depan. Eh,tak boleh kot. Sebab aku dah ade idea untuk kad tahun depan. Ngehee~ mesti korang tak caye. Pape jerlah.





Sewn Paper Valentines


Handmade Valentines



No comments: