Monday, February 16, 2009

Cinta Bodoh atau Cinta Gila?

Arini aku nak cakap pasal lelaki dan cinta. Nape lelaki jer? Yerlah2. Pasangan (lelaki & perempuan) dan cinta. Cinta bodoh? Cinta gila?

Ape yang sanggup korang buat/lakukan untuk pasangan korang? Janganlah cakap pasal meredah lautan api, panjat gunung ke, atau ape2 yang tak logik, atau ape2 yang buat aku (dan semua orang) meluat.

Ape yang korang sanggup buat untuk memastikan pasangan korang tetap kekal ngan korang? Atau dalam "bahasa pasangan"/"bahasa couple" - tetap jadi milik korang?

Ape plak yang korang akan lakukan kalo pasangan korang mintak putus? Sanggup korang buat bnde gile supaya pasangan korang tak jadi mintak putus & batalkan hasrat dier? Korang sanggup tak ugut pasangan korang supaya terus stay ngan korang? Tak kira la ugut nak bunuh diri ke @ ugut nak buat bnde2 bodoh. Ade ke yang sanggup mencederakan diri atau pertaruhkan nyawa sendiri?

Pasangan yang sorang lagi lak, kalo dalam situasi camni, ape perasaan korang? Adakah korang rasa terkejut, takot, atau anggap pasangan korang main2 jer?

Ape yang korang akan lakukan? Adakah korang akan pujuk pakwe/makwe korang, batalkan hasrat korang untuk putus & stay ngan dier (walaupun hati korang dah tak sayang dier lagi) atau korang just buat2 tak tau jer?

Ade tak sape2 yang pernah mengalami atau berhadapan ngan situasi ni? Aku pernah.

Tapi ni semua crite lame la. Sebelum aku story, aku nak mintak maaf dulu kat ex aku kalo dier rase bengang atau marah ngan entri aku ni. Bukan bermaksud nak mengaibkan dier ke ape, tapi ni just untuk pengajaran jer (pengajaran ape?).

Mase couple biase la, smua pasangan ade masalah,kn? Same la cam aku ngan ex aku ni. Aku taknak salahkan dier la, sebab semua orang ade buat silap, & takde orang yang sempurna. Bile dah tak boleh "bertahan" (cannot take it anymore lah), aku mintak putus. Mula2 aku tak cakap terus, sebab tak sanggup nak lukakan hati dier, tak sanggup nak buat dier kecewa (walaupun hati aku kecewa tahap cipan).

Aku just bagi hint jer, yang aku nak putus. Satu ari dier bagi msg kat aku & cakap, dier sanggup hiris tangan dier untuk buktikan cinta dier kat aku. Mase tu aku agak terkejut, & aku rase muka aku dah pucat. Menggigil gak aku bile bace msg tu. Gile ke ape mamat nih? Mungkin dier dah boleh agak yang aku nak clash, sebab tu la dier cakap camtu kat aku.

Walaupun terkejut, aku buat cool jer. Aku rilex jer. Aku cuba tenangkan hati aku & cakap kat diri sendiri ;takde ape la kot. Mungkin dier main2 jer & just nak takutkan aku.

Tak lame pastu, dipendekkan cerita, aku clash ngan dier. Ape jadi ngan dier pastu? Dier buat tak macam yang dier cakap tu? Ntah. Tapi yang aku tau, dier masih hidup sampai arini. ahaa~~ :D

Dan yang aku tau, takde nyer dier frust sangat. coz lepas clash ngan aku, dah brape aweq yang dier ade. Ni bukan aku yang ambik tau pasal dier, tapi ex dier (aweq dier lepas aku) yang duk msg2 aku, tanye pasal dier & crite pasal dier kat aku. Haihh,,malas nak melayan bnde2 bodoh camtu. nak plak aku ambik tau pasal mamat tuh. Tapi aku layan nak tak nak jerla. Yelah, nanti dier cakap aku sombong lak & nak bermusuh ngan dier. Pastu maybe dier perasan aku nih macam malas nak layan dia, terus dia tak contact2 aku dah.

Ishh...nanti la laen kali aku cite pasal tu. Sekarang cite pasal cinta ni.

Ape pendapat korang tentang lelaki @ perempuan yang sanggup buat bnde bukan2 untuk kekal ngan aweq/pakwe dier? Aku rase, tu cinta bodoh. Atau mungkin juga cinta gila.

Mungkin dier tak sanggup kehilangan. Tapi cinta tak boleh dipaksa. Betul tak?


.

No comments: