Wednesday, November 3, 2010

Altitude




First movie for this month. Aduhh...cite nih hampeh giler. Stress aku tengok. Merepek jer! Trailer cam best jer kan? Tapi sebenarnye hampeh.

Movie2 lain pun merepek gak. Tapi masalahnye movie ni melampau sangat merepek dia! Sangat tak real, ok.

Kisah dier secara ringkas nya camni : mengisahkan sekumpulan sahabat (5 orang). Naik plane. Salah seorangnya memang penakot. Mungkin fobia. Sebab masa kecik dia pernah terlibat dalam kemalangan plane. Tapi terselamat.

Masa on air, plane tu boleh plak ter-masuk dalam awan yang gelap, sangat gelap, siap ade petir lagi. Pastu plane tu plak rosak. Ade skru tertanggal & sangkut kat elevator. Plane tu tak boleh turun. Menaik jer. Sampai la ke altitude yang sangat tak munasabah untuk sebuah plane kecik boleh naik.

Pastu ade plak monster kat dalam awan tu. Monster macam sotong kurita (macam Paul). Labih kurang. Tak jelas sangat. Tapi kaki2 dia lagi banyak. Sorang demi sorang mati, kena sambar ngan monster tu. Tinggal la dua orang jer (salah sorangnye lelaki yang penakot tadi).

Lepastu lelaki yang penakot tadi ter-tengok komik yang dia bawak (Weird Stories). Kisah dalam komik tu sebijik ngan kisah diorang. Baru lelaki tu sedar, semua yang jadi adalah disebabkan dia. Dia yang membayangkan benda tu semua jadi. Sebab tu boleh jadi betul2.

Masa kemalangan plane time dia kecik2 dulu pun berlaku disebabkan dia. Dia yang terlalu takot dan membayangkan ade plane lain yang merempuh plane yang dia naiki. Then, terus jadi betul2.

Sekarang, terjadi lagi camtu. So, sorang lagi si perempuan yang masih hidup cuba la mententeramkan si lelaki yang masih takot tu, supaya lelaki tu tak takot & bayangkan tempat yang elok2 jer. Supaya terlepas dari awan gelap & monster tu, & cuba menyelamatkan keadaan diorang.

Then? Terselamat la diorang.

Merepek bukan?

Lagi satu, aku rasa budget buat filem ni memang jimat. Berlakon dalam plane jer. Pelakon plak around 11 orang jer. Jimat kos la kan?

Btw, walaupun movie ni merepek, aku nak kongsi cite ngan pembaca2 sekalian (walaupun takde sape yang nak bace blog aku nih.ishh~~)

Aku pun pernah jgak membayangkan (terbayang) sesuatu jadi, pastu jadik betul2. Tapi takde la macam dalam cite nih. Merepek sangat.

Contohnya, dulu aku selalu terbayang2, phone aku hilang, kena ragut, kena curi. Lama jgak la benda tu terbayang dalam kepala aku. Ade la dalam berminggu-minggu.

Lepastu jadik betul2. Bukan kena ragut. Tapi pick-pocket. Cuai! Beg tak zip! Waaaa~~~~ nanges giler aku. Walaupun henpon buruk, tapi sayang woooooo~~~

Contoh lagi? Aku pernah terasa si A nak datang umah aku. Beberapa hari lepas tu, memang betul dia datang. Huh. Yang ni termasuk jgak ke? hee~~

Bukan aku yang nak bayangkan. Tapi benda tu datang tiba2 dalam kepala aku nih. Aku percaya, mesti ade di kalangan korang yang pernah mengalami benda ni, macam aku. Kan?

Banyak lagi la contoh2 yang tak mampu aku cite kat sini. Aku tak tau la ape yang diorang panggil kalo camni. Karma? Ishh..bukan. Ntah. Tapi memang sesetengah benda tu, kita boleh terbayang, then jadi betul2. Tapi takde la terus terjadi, macam dalam cite Altitude nih. And takde la kita yang membayangkan benda tu atas kehendak kita sendiri, pastu boleh jadi. Itu dah macam mind-control. Merepek seyh.

Kesimpulannye, memang cite ni buat aku stressssss!!!!




p/s* tak payah lah tengok cite nih. membazir duit korang jer.


.

No comments: