Tuesday, November 23, 2010

maybe it's the last outing

21.11.2010

Jalan2 kat Danga Bay. Actually aku just plan nak klua makan jer.ngan si dia Tapi lepas makan, rasa cam awal lagi nak balik. So, ajak la dia pegi jalan2. Aku dah blur tak tau nak pegi mane, yerlah mane ade tempat jalan2 lepak2 yang best kat JB nih (ade la, tapi tak banyak & hampir semua tempat tu dah kitorang pegi). Last2 dia ajak pegi Danga Bay jer.

Kitorang lepak kat area yang dekat ngan Convention Centre, kat area funfair. Biasenye kalo datang Danga Bay, kitorang lepak kat area Danga Street Mall jer. Kat sini lak dah lama tak pegi.

Dah lama giler tak pegi jalan2 kat Danga Bay time malam camni. Meriah sungguh. Best tengok orang main benda2 alah ni. Tapi aku tak main pun. Aku just terfikir nak bawak anak sedara aku datang sini jer. Best lah tengok budak2 hepi. InsyaAllah kalo ade kesempatan, aku bawak diorang. Hehee~~


candid


poyo lah awak nih. ;p


owh. aku makin bulat makin berisi.
p/s* actually aku tak suke buat rambot camni.
coz aku ni jendol.
tersangatlah buruk bila buat rambot camni. xP


gajah terbang.



Best pegi kat area budak2 jer. tengok budak2 main. hehee~~ ;p


baling dat, pecahkan belon yer.


ape ntah nama benda bulat tuh.
kena kayuh ngan kaki beb.
ni kalo aku yang naik, confirm semput nak kayuh benda ni.
dah la melalui tempat orang lepak kat bawah ni. malu la kan.
taktau la kalo korang tak segan. kalo aku, aku segan ok.



22.11.2010

Esoknye klua lagi. Siang hari gadoh pot pet pot pet pot pet. Pastu masing2 diam. Dah malam mesej lagi. Gile kan. Mane ade kapel yang gile macam kitorang ni. Asyik gadoh je. pastu baik balik. Pastu gadoh, baik balik. Pastu bla bla bla... Macam budak2 tak cukup umo. Padahal masing2 dah tua.

Ok dah. Malam baru klua. Pegi lepak kedai mamak dulu, isi perut. Aku kebulur tahap cipan, dari pagi tak makan. Takde selera la konon kan. Merajuk ngan orang tu konon. Last2 kebulur.

Pastu pegi jalan2. Aku nak tengok wayang, nak tengok cite Harry Potter. Tapi si dia ni macam taknak jer. Ok la, takpe. Pastu plan nak jalan2 jer. Bila dah sampai bandar, dia terus on nak tengok wayang plak. Dia takot aku merungut di kemudian hari la tu. ;p

So, aku cakap la..agak2 cite Harry Potter ade tak midnight ek?

Naik tingkat 5 City Square, tengok2 je kat skrin kat kaunter tu, Harry Potter ade pukul 10.20pm jer. Jam time tu dah 10.19pm. Ok, cantek. Kitorang terus on jer. Naseb baek time tu tak ramai orang kat kaunter, ade satu group jer yang terhegeh2 nak beli tiket kat depan kitorang nih. Menyampah tol.

Aku agak, tiket dah nak abes & takde seat yang best (best ape? view ok la, takpayah pikir yg bukan2 plak ea). Tapi ade gak 1 couple seat yang aku rasa boleh tengok wayang dengan best. Tak tepi sangat, tak tengah sangat. Cantek lah.

Well...best gak cite Harry Potter nih. Walaupun aku ni bukanlah peminat fanatik Harry Potter, just tengok suke2 jer. Dah tengok Part I ni, confirm la kena tengok Part II plak. Kalo tak, mesti rasa cam takde ending. Memang la blom ending lagi kan.






Besstttt!!!!



Rapunzel.
kat belakang tu la. takkan aku plak. ;p


Ngangkung la plak Encik Kuneng ni.
Cite ni keluar 25hb 11 kan.
Dulu kita dah plan nak tengok sama2 kan.
Tapi nampaknya tak kesampaian lah hajat kita tu.
Sampai hati awak... :(


well..maybe this is our last picture together.
*p/s : yer, aku tau aku tersangat jendol!


dalam lif. sempat lagi. coz takde orang. ;p



Dah abes tengok wayang, balik Skudai. Singgah dulu kat kedai mamak (lagi), makan malam sebelum tidur (malam ape dah pukul 1.25am dah) , saje nak menggemukkan badan yang dah memang gemuk nih.

Pukul 2.10am, baru sampai umah. Tapi aku tak rasa macam ngantok sangat. Coz siang tu aku dah tido berjam2. Hehee~~

Btw, aku rasa hepi sangat dapat spend time ngan dia. Yer, tersangat hepi. Aku yang ajak2 dia klua & nak jumpa dia 2, 3 hari ni. Aku memang nak spend time ngan dia, nak jumpa dia, dan nak tatap muka dia puas2. Sebab aku tau, beberapa hari lagi kitorang akan terpisah. Mungkin untuk selama2nya. Aku dah bagi dia pilihan. Dan dia pilih untuk pegi (ni bukan macam video 'antara aku atau KLCC' ok. dah, takpayah buat lawak plak. serius nih).

Okay lah kalo itu keputusan dia, aku tak boleh halang dia. Sape la aku ni nak halang2 dia. Dia dah besar. Lagipun dia tersangat lah degil, langsung taknak dengar ape yang aku cakap. Aku dah tak larat nak pikir, dah puas menangis pasal ni.

Tinggal 2 hari lagi, dia akan pegi. Aku dah cakap, kalo dia pegi, dia takkan dapat jumpe aku lagi dan takkan dapat contact aku lagi. Tapi dia degil. Tetap taknak dengar cakap aku. Ok takpe. Aku redha jer. Dia ada keputusan dia, dan aku pun ade keputusan aku. Aku dah penat fikirkan perasaan orang lain, sedangkan orang tu langsung tak fikirkan perasaan aku dan tak hargai ape yang aku buat untuk dia.

Sedih sangat. Aku sangup buat ape je untuk dia, sanggup korbankan ape je untuk dia, dan dia la yang paling utama dalam hidup aku. Kalo nak buat ape2, mesti aku fikirkan dia dulu. Aku mesti utamakan dia dalam ape2 hal pun. Tapi dia langsung taknak dengar cakap aku.

Tadi aku dah bagi pesanan dan amanat kat dia. Harap2 dia ingat la semua pesanan aku tu, dan hidup baik2 jer kat sana. Walaupun lepasni dia takkan dapat jumpa aku lagi. Dan takkan ade orang lagi yang boleh membebel kat dia, & nasihatkan dia.

Well...itu la sebab tajuk entri ni "maybe it's the last outing".

Maybe lepas ni kita takkan jumpa each other lagi.

Saya buang perasaan sedih dan sakit hati saya semata2 untuk keluar dengan awak untuk kali terakhir. Saya nak happy harini, sebelum saya kecewa dengan teruk lepasni. Walaupun sekarang dah memang kecewa teruk dan tersangat sedih dan saket hati. Saya nak spend time ngan awak, nak tatap muka awak puas2. Sebab lepasni dah takde peluang untuk kita bersama lagi. Nak buat camane, dah itu pilihan awak.

Terima kasih sebab buat saya happy. :')


Ok, dah. Lainkali la cite pasal ni. Sekarang takde mood laaa... Dan penat nak tulis panjang2.



.

No comments: