Monday, November 15, 2010

Awak makin gemok!

Tadi ade colleague tanya aku "kau put on wieght ea?" Masa mula2 aku datang keje sini, muka kau bujur sket" (aku tau dia nak cakap sekarang muka aku dah bulat).

Dengan jujurnya aku cakap, "a'a la, dah berkilo2 dah naik nih".

Sorang lagi colleague cakap, "takpe la. badan naik maksudnya happy. kalo ade orang cakap i dah semakin gemok, i akan jawab - yea, coz i'm happy".

Okay, thanks. Tapi tak guna nak sedapkan ati aku. Coz aku memang tak suka jadik gemok!

Argghhhh~~~~

Minah ni dah orang ke-berapa ntah yang 'complaint' pasal badan aku yang dah semakin GEMOK!

Minggu lepas ade sorang budak ni, dah lama tak jumpa aku. Dia cakap ; "Kak murni dah makin gemok".

Tiga minggu lepas jumpa kawan yang dah setahun lebih tak jumpa. Dia cakap ; "eh,u dah semakin..." *sambil tunjuk muka dia, aku tau maksudnya dah semakin BULAT* Aku jawab : Yeye, i tau. Semua orang cakap camtu.

Then dia tanya ; "apa rahsia?"

Haa? Nak rahsia plak. Tu la, orang kurus nak gemuk, orang gemuk nak kurus plak. Haih. Ambik jerla lemak2 kat badan aku nih. Confirm kau boleh gemok! xP

Bulan lepas plak, senior lawyer yang complaint pasal body aku yang dah makin membesar. Mula la dia nasihatkan aku, kena jaga badan, nanti semua seluar baju tak muat. Ishhh...

Seminggu lepas raya plak, kawan aku tegur, aku dah makin bulat. Ishh...last jumpa dia, dalam bulan puasa. Lepas raya, dia cakap camtu. Arghh~~~


Oh tidak. Aku bukan 89 kg okay.



Aku tau. Berat badan aku dah naik mendadak. Compare ngan time aku study dulu, berat aku dah naik 6, 7 kilo! Gila, kan. Dalam setahun enam bulan ni aku menternak lemak. Dan aku rasa paling banyak lemak dikumpul masa bulan puasa, masa raya dan lepas raya. Lepas raya banyak sangat open house. Makan tak ingat dunia. Semua nak melantak, semua nak rasa. Makan berpinggan-pinggan.

Akibatnya, jadi la si gemok. Sampai si dia pun dah panggil aku gemok sekarang ni. Ishh..nak kena lempang nih! Awak lagi gemok, okay! ;p

Bila dah sedar badan dah naik berkilo2, mula la berazam nak diet. Tapi malangnya hanya 3 hari diet, terus kembali ke cara pemakanan yang tak sehat. Ughh~~ susah betol nak diet.

Dah la kecik pendek. Sekarang dah katek, gemok. Huh~ dah takde dah kecik molek. huuuu~~~



.

No comments: