Sunday, January 8, 2012

Boxes for wedding favor bought | Nasi Ayam Penyet AP

Minggu lepas pegi hantar laptop Encik Tunang yang dia kirim haritu.


Bagos tak dapat tunang macam aku? Sanggup tu pegi jauh sampai ke Selangor sana, sebab nak hantar laptop untuk dia. Naik bas pulak tu. Walaupun Encik Tunang tak suruh pun aku hantar. Sebab dia sebenarnya nak kirim kat anak sedara dia jer. 


Tapi aku bersungguh2 nak hantar sendiri. Sebab tak pasti anak sedara dia jadi balik ke tak. Encik Tunang pun terharu tau. Kehkeh~ ;p 


Bagos tak akuuu???? *eleh...puji diri sendiri. padahal alasan nak jumpa dia jer nih. muahahaa~ ;p


So hari Sabtu lepas dengan penuh keazaman, aku naik bas pegi sana. Singgah kat Kajang jap, pegi Pasaraya Bagus. Beli kotak untuk doorgift. Berat giler noks. Kenapa la tak terfikir pasal keberatan kotak2 tu sebelum beli eh? Oh...ok, maybe sebab ter-over excited ngan project DIY kotak wedding favor tu. 


Dah la aku naik bas jer. Kalo naik kete takpe la jugak. Lenguh tangan aku duk usung plastik kotak tu sampai ke JB. 


Eh, jauh pulak cerita sampai balik ke JB dah. 


Ok, berbalik pada cerita. 


So, lepas beli kotak yang teramat berat tu, ajak ler Encik Tunang pegi makan kat Nasi Ayam Penyet AP kat Metro Point tu. Depan Pasaraya Bagus tu jer.








Nak try Nasi Ayam Penyet diorang jer, nak tau best ke tak. 






Ayam penyet dia sangat sedap. Garing + yummmmy gitu. Tapi ulam sikit giler. Sambal pun seciputtttt jer. Nasi? Lagi laaaaa....aku dah la lapar tahap cipan time tu. 


Andddd....takde sup. So, kena la order sup berasingan.


Meatball soup.
Ada 2 meatball actually. 1 dah selamat masuk pinggan Encik Tunang. 
*Blurr la pulakk~



Mine.
Ice blended mocca (kot. dah lupa dah) 



His.
Ais Kacang.



So, kesimpulannya, Nasi Ayam Penyet kat sini boleh la tahan. Walaupun seciput jer & buat kitorang still lapar. *kata nak diet?? melantak tak ingat2 jugak


Nasi ayam penyet makcik lagi bessstttt...!!! Lagi banyak, lagi murahhh & lagi besttt. Eh, brape banyak best nih.


Eh, lupa pulak. Aku tak pernah post pasal nasi ayam penyet makcik tu kat sini. Nasi ayam penyet makcik tu sebenarnya kat Jalan Station, JB. Sebelah Hong Leong Bank. Biasa time lunch la aku beli nasi ayam penyet kat situ. Maybe will post about it someday. =) 




Bye~ 




*p/s : sorry, takde gambar boxes tu. nanti dah start project DIY, baru boleh tunjuk. 
*p/s : ek eleh, ntah bila nak start project tu. -.-'




.

No comments: