Tuesday, January 17, 2012

DIY : testing bunga telur.

Testing...testing... 










Gigih duk ber-eksperimen on weekend haritu. 


Ini sebenarnya hasil dari aku duk berangan nak DIY macam kat ENTRI NI


Tapi takde la sama 100% macam yang kat kedai tu. Macam mana nak buat span bulat2 kecik yang kat tengah dalam ENTRI NI tu bercantum haaa??? Ada kedai yang jual span bulat2 kecik tu. Tapi takde la pulak jual yang dah siap kuntum2 tu. -.-' 



Eh, ini testing ajer. Ntah larat ke tak nak DIY bunga telur ni. Kalo tak larat, aku beli jerlah. Eleh, 100pcs jer pun. 


Tapi walaupun 100pcs jer, aku rasa sangat la lambat nak buat bunga telur nih. Haritu pun berjam-jam jugak duk ber-eksperimen nak buat benda alah nih. Hukhukk~ 


Tau tak aku buat bunga telur 20pcs jer untuk E-day haritu? Tapi itu pun....masyaAllah....betapa terseksanyer aku nak siapkan semua bunga telur tu. Mungkin faktor masa la aku rasa. Sebab aku tersangat la busy, sampaikan semua buat last minute. T_T 


Macam ni la lebih kurang bunga telur E-day aku. Errr...bukan lebih kurang. Tapi macam ni la. Cuma warna jer lain. Aku buat soft pink + shocking pink + peach. ;) 


Credit : ROSENANI.




Tak sempat pun nak snap gambar bunga telur yang dah siap tu. Buat 20pcs just untuk rombongan Encik Tunang. 


Untuk majlis sebelah pengantin lelaki pulak, duk berangan nak bunga telur macam kat ENTRI NI


Eeeee.....comelnyer bunga telur camtu. Burung2 tu sangat sesuai ngan tema kitorang. Hehee~ 


Nak DIY jugak ke? Bunga telur tu lagi senang kot nak DIY. Tak leceh & tak banyak benda nak buat macam bunga telur biru yang aku DIY kat atas ni. Tapi masalah nak beli burung tu pulakkk. Mahal giler lah burung tu. Pastu takde yang aku berkenan & tak jumpa ngan yang sama ngan kaler tema kitorang. Eh brape banyak benda yang aku nak pening2 nihh??? ;p 




.

2 comments:

~ NANA ~ said...

pakai creep paper ek? nice ^_^

Nini Mohd said...

a'a, pakai crepe paper jer.
ngan paper ribbon. ;)