Monday, March 4, 2013

Johore Bar Annual Dinner & Dance

Salam dear readers! 

Last week ada Johore Bar Annual Dinner and Dance. Actually aku macam malas nak pegi. Tapi sebab bulan lepas ada dinner anjuran Mahkamah Tinggi Johor Bahru, dan aku tak pegi pun dinner tu. So takkan kalini taknak pegi lagi. Lagipun office yang bayar. Ape pulak kata bos ku nanti. Asyik tak pegi jer. -.- 
 
Bak kata pepatah, orang berbudi kita berbahasa. ;)


 Bertempat di Hotel Grand Paragon, JB.


 Menu. 
Chinese course.


Aku sampai kat dinner ni dah lambat. Bertolak dari rumah memang dah agak lambat (sebab masak dulu untuk Encik Suami + terhegeh2 bersiap). Pastu pegi ambik my colleague pulak kat Tampoi, then baru bertolak ke Grand Paragon.

Masa kitorang sampai, diorang tengah buat "food presentation". Good! Boleh terus makan. ;p

So, kita layan gambar makanan dulu la yer ===>>>>


 Five Seasons Platter.


 Sze Chuan Soup.


Crispy Roasted Chicken.


Steamed Sea Bass in Nyonya Style.


 Pan Fried Prawn with Cereal. 


 Braised Black Mushroom with Seasonal Vegetables.


Fried Rice with Silver Anchovies. 


Tak ingat pulak nama comedian ni. 
Kelakar jugak la dia buat lawak. 


 Persembahan dari The Runaways.




Last but not least.......................


Tuan punya badan. ;p
Simple jer aku pakai malam tu.

Actually, memang pening duk fikir nak pakai baju apa. Tema dinner ni formal jer. Tapi aku tak tahu nak pakai ape. Nak pakai dress, dah takde dress dah. Ada yang dah pakai pegi dinner. Pastu teringat kat baju tunang. Sebab baju tu pun ala-ala dress/jubah camtu.

Eh, muat lagi ke yer? Sebab berat badan naik dengan mendadaknya selepas kahwin. Tapi lega lepas try baju tu. Sebab masih buat. Malah, sedang2 elok sahaja. Sebab masa tunang dulu, aku masih chubby. ;p Masa kawen jer berat badan turun, sebab diet.

Kalau baju nikah? Baju sanding? Baju bertandang? Sah2 tak muat. Lebih2 lagi baju sanding warna biru tu. Blerghh~  -______-

Bila aku cakap kat Encik Suami yang aku nak pakai baju tunang, tahu tak soalan dia apa?

"Muat lagi ke?"

Ceh. -.-

So malam tu aku pakai baju soft pink with fuschia pink beads. Tudung tu aku pakai half moon shawl. Plain jer, takde beading2 bagai. Kasut pakai kasut masa bertandang haritu. Recyle. Tak perlu membazir. Kasut ngan clutch berlainan warna. Takpe lah. Redha.

So, DnD tahun ni agak boring. Makan, speech, performance, cabutan bertuah, performace lagi, speech lagi, cabutan bertuah lagi, and so on... Agak boring. Tak seperti tahun lepas. Ballroom ni pun tak best. Rasa macam sempit + syiling rendah. *eh, itu pun aku kesah jugak? ;p

Dan bertambah boring sebab aku tak bertuah untuk dapat cabuta bertuah tu. Grand prize Ipad Mini ok. Tapi setiap tahun pun aku tak pernah bertuah. Camno? -.-
Thanks for reading. ;)
.

4 comments:

Nory Zoulkefle said...

untonglah dapat pergi dinner mcm ni...
opis nory kecik je, tak penah pon buat dinner...hehe

Hazz said...

cantik okay bj tunang u tu. sweet! ;)

Nini Mohd said...

@Nory Zoulkefle
ni bukan dinner office i.
tp dinner jawatankuasa peguam negeri johor.
office yg bayar. so, pegi jerlah. ;)

Nini Mohd said...

@Cik Hazz
thanks dear. biasa jer, simple sgt.
hehe~ nasib baik ada baju tunang nih. ;)