Sunday, March 6, 2011

Bedal dua cawan Cool Blog sekaligus. patot ah cepat bulat.

Salam semua...

Anda semua tengah buat ape? Tengok tv? Blogwalking? Online facebook? 

*ntah pape jer soalan aku nih. 

Aku tengah tengok tv, cite The Adventures of Merlin, lepas tengok Mentor tadi. Sambil menjamu selera ngan Cool Blog. 

Tadi aku pegi basuh kete yang berhabuk macam hape. Memang aku dah plan nak basuh kete harini, sebab lepas balik dari kampung Encik Kuneng semalam, nampak kotor sangat kete tu. Dah tak puteh berseri2 lagi dah. Kelabu asap jer. Tapi boleh plak terlupa. Dah maghrib kot baru teringat pasal kete yang kotor tu. Ape lagi, cepat2 la bersiap & pegi kedai basuh kete. Kedai kat sini cepat jer tutup. Pukul 8pm dah tutup kedai. Ape daa~~ 

Nasib baik ade satu lagi kedai yang blom tutup. Tapi orang tu basuh laju sangat. Macam tak bersih 100% jer. Tak puas hati betol lah. Mungkin dia nak cepat sebab kedai dah nak tutup.

Lepas setel memutihkan balik kete yang kelabu asap tu, tiba2 tekak aku nih mengidam, teringin nak minum Cool Blog. Ape lagi, terus lah memecut ke Plaza Tasek kat Taman Tun Aminah. Tapi confuse plak nak pilih antara dua perisa kegemaran - Chocolate atau Coffee (Cappuccino). Dengan perasaan tamak haloba, aku order dua2 jer. Muahahaa~ Memang tamak sungguh. Dah la time tu tengah lapar. Tapi tak nak makan nasik. Nak isi perut ngan Cool Blog jer. Dengan harapan boleh kenyang ngan dua Cool Blog tuh, dan dengan mengunyah pearl yang ada. Yummy!



Pehh~ tamak kan aku. Nafsu tak agak2. 
Patot lah berat badan asyik naik jer, tak turun2. Huh.
Tapi yang Cappuccino nih manis sket, tak macam yang biasa aku beli kat CS. 


Dan sekarang, menikmati Cool Blog nih sambil menonton tv. Tapi takde la kenyang pon. Rasa macam uneasy plak, sebab manis sangat. Dan mungkin sebab aku prefer rasa masin dari rasa manis. Biase la, bagi orang yang ber-tekanan darah rendah macam aku nih. 

I need something yang masin rite now! 

Byebye.



*p/s : klako la pulak tengok Merlin jadik orang tua umo 80 tahun. 
*p/s lagi : risau akan hari esok.

No comments: