Monday, March 14, 2011

cerita Dinner yang dah basi

Assalamualaikum semua...

Ini cerita dinner dua minggu lepas. Cerita yang dah basi. Baru sekarang nak update. Wuhuuu~ [x_O]


Jumaat, 25.02.2011

Actually kitorang kena pegi dinner ni pun tak terancang pun (tak terancang ke?). Bukan tak terancang. Tapi tiba2 jer kena pegi dinner. Ini sebenarnye dinner Bank Simpanan Nasional, sebagai Majlis Perpisahan. Bila dah ditanya boleh tak aku pegi, aku memang on jer. Lain la kalo aku ade hal lain, confirm memang takleh pegi. 

Venue : Ming Court 
Theme : Black and White 

Aku tak pernah lagi pegi Ming Court. So, rasa macam excited la kalo first time nak pegi tempat yang aku tak pernah pegi. *huahuaa~ aku memang jakun. ;p

Tapi bila dengar tema hitam putih, aku rasa macam...haaaaduuiiiii~~~ macam boring pon ade. Yerlah, hampir setiap hari aku pakai hitam putih pegi keje (pegi mahkamah). Mesti la boring kalo dinner yang sekali sekala nak melaram pon kena pakai hitam putih. *eleh, melaram konon.

Tapi...aku mane la ade baju warna hitam putih yang sesuai untuk dinner. Walaupun hampir setiap hari pakai hitam putih, yang ada cuma baju kemeja + seluar slack. Lagipun, dah last minute sangat. Dua hari sebelum tu, baru confirm kena pegi. Last minute jugak la kan bagi orang yang busy macam aku ni *ceh. Tak sempat pun nak cari baju. Maka, terpaksa la aku pakai yang ada jer. Baju kebaya hitam. Tu pun dah beberapa kali aku pakai pegi function. Tak kesah la kan. Dinner tu kecik2 jer. So, tak payah nak membazir beli baju baru atau nak melaram-laram sangat. ;)

Disebabkan dinner tu buat hari keje dan start pukul 8.00pm, aku tak balik umah la. Sebab takot jalan jem dan sampai lambat ke Ming Court tu. So, terpaksa la salin baju + mekap + bersiap kat tempat keje. Dan of coz TAK MANDI. Huh. Memang selekeh giler pegi dinner tak mandi. Takpe, yang penting bukan aku sorang jer yang tak mandi. Muahahaa~~ ;D 

Eh2, banyak pulakkk aku membebel. Jom layankan gambar2. Gambar makanan jer yang banyak.



Menu. 
10 Chinese Course. 
Aku bukannye tau pon pasal menu2 nih. Aku tau makan jer. ;D


Majlis Perpisahan.


Meja yang aku duduk nih sekali ngan pengacara majlis & committee (kot). 
So, memang agak kosong.
*itu Chinese Tea. Bukan air dotdotdot...


Shark's Fin Soup with Crabmeat. 
Seriously, memang sedap hingga menjilat sudu.
Kalo boleh, ngan mangkuk sekali aku nak jilat. muehehehee~ ;p


Steamed Sea Bass with Nyonya Sauce. 
Pehh~ sos dia memang mantap. 


Fried Rice with Anchovies.
Steamed Sea Bass with Nyonya Sauce.
Mongolian Chicken.
 Semua best.

Sauteed Fresh Scallops with Broccoli. 
Scallops tu sangat sedap, ok.


Meh kita serbu! 


Sauteed Fresh Scallops with Broccoli.
 Fried Rice with Anchovies.
Sauteed Prawns with Dried Red Chili.
Oh, sauteed prawns itu memang best yang amat! Yummy!! 


Stewed Vegetables with Basket. 
Best sebab aku suke broccoli.
Nampak macam biase jer. Tapi memang best. 


Ewww~ aku sangat bulat bila bertudung, lebih2 lagi kalo pakai inner + shawl.


Nak balik dah.


Ming Court memang cantik. Makanan pun best. Tapi pintu masuk agak tercorot dan tersembunyi. Tak kesah la kan. Yang penting, jumpa jugak pintu masuk tu. Tapi yang paling hampeh bila masuk sini : PARKING. Kau bayangkan, nak masuk jer dah kena bayar RM3 untuk parking. BAYAR TERUS kat pintu masuk tu jugak. Tapi bila nak cari parking...TAKDE PARKING. Tempat parking tak proper langsung. 

Kalo yer pun nak mintak bayar parking kat situ terus, tolong la jaga tempat parking skali. Tunjukkan kat kitorang, kat mana tempat parking, kat mana dah penuh, kat mana boleh parking. Ini tak, tau mintak duit jer, pastu biar jer kitorang melilau cari parking. Dah la time tu dah malam. Gelap pulak tu. Huh. memang tak puas hati betol. Tau aku parking kat mane? Dekat pintu tempat loading barang, dekat ngan tong sampah. Adoii...hampeh betol lah.

Mungkin takde parking sebab sekali ngan M Suites Hotel. Tapi biarlah yang guest dapat tu berbaloi ngan apa yang dibuat, diminta & dibayar, i.e kena bayar terus on the spot RM3 untuk parking.

Ok bye!


*p/s : lepasni update pasal dinner Majlis Peguam Johor plak. cerita yang dah basi jugakk~







Oh ya. Ni gambar yang di ambil masa baru sampai kat Ming Court, sebelum masuk ke dinner.


arwah Kak Roy. tengah.

.
.

2 comments:

Anonymous said...

makanan bestttt...!!!!

Nini Mohd said...

tau takpe. memang besstttt....!!!!!!! ;)