Monday, March 28, 2011

Johor Bar Annual Dinner and Dance

Ini adalah entri yang tersangat basi bekulat kulat berulat ulat. Setelah 2 bulan lebih kejadian berlaku, baru la ni nak hupdate kat blog nih. Huahuaa~

Dan entri ini juga dipenuhi gambar yang sangat banyak. 

Baek lah, tanpa membuang masa mari kita menuju ke isi kandungan sebenar kepada tajuk entri ini *ayat tak boleh blah. ;D

Johore Bar Annual Dinner & Dance. 
Saturday, 26.02.2011 
Venue : Mutiara Hotel, Johor Bahru



Perghh~ bulat tak boleh blah. 

Ramai yang tak percaya bila aku cakap aku dah gemok. Sebab diorang tak pernah tengok aku time dulu2. Cuba bandingkan gambar ni ngan gambar dalam ENTRI NI. Jauh berbeza. Wuwuuwuuuu~~  T_T 



Baju ni aku beli last minute. Malam tu dinner, petang nyer baru aku pegi cari baju. Nasib baik ada baju yang aku berkenan dan "sedang elok" jer ngan ketinggian kependekan aku nih. Happy giler bila dapat jumpa dress yang berlengan panjang (sebab tak perlu susah2 pening2 pikir pasal nak match dengan cardingan mana), dan yang penting sesuai dengan kependekan aku nih. Yerlah, kebanyakan dress yang aku jumpa mesti labuh giler. Susah betol jadik orang yangpendek nih. T_T

Actually aku nak cari baju kaler merah. Tapi takde plak yang berkenan di hati. Yang jenis aku pakai ni pun takde kaler merah. 

By the way, kaler baju yang aku pkai ni boleh pulak sama warna ngan tema kat majlis tu. Ok, Dinner ni memang takde tema warna. Cuma mungkin dari segi hiasan kat majlis tu jerla kot. Dan committe pun kebanyakannye pakai baju warna biru muda macam aku. Kiranye aku ni dah boleh geng ngan committee la. Hahaa~ ;D



Kad jemputan. 
Bukan kad jemputan ke majlis kahwin aku. Muahahaa~ ;D



Stage. 
Ape ntah nama performer nih. Pelik sangat, susah nak sebut dan susah nak ingat.



 Menu. 
7 Chinese Course kot. 
Ke 8 Chinese Course? Dah lupa dah.
Sehari sebelum Dinner ni dah makan 10 Chinese Course kat Dinner @ Ming Court
So, dua hari berturut2 makan makanan cina. Takpe2, itu namanya rezeki. Alhamdulillah~
 



Sebahagian dari makanan yang aku sempat snap. Yang lain dah selamat masuk dalam perut kitorang yang tengah lapar tahap cipan ni dengan lahapnyer tanpa sempat di-snap gambarnyer.


Szechuan Prawns with Cashewnuts & Dries Chili. 
Steamed Sea Bass Hong Kong Style. 
Tinggal tulang jer Steamed Sea Bass tu kitorang kerjakan. Muahahaa~ ;DD 


Braised Black Mushroom with Beancurd Skin, Broccoli & Carrot. 
Perghh~ punyerlah panjang nama dia. Ntah betul ke tak lah aku eja tu.
Sedap la jugak rasa mende alah ni.


Dessert yang tak berapa mengghairahkan. 
Dan rasa juga tak berapa menggiurkan. Macam jelly biase jer yang HEK ELEH AKU PON BOLEH BUAT dan HEK ELEH AKU BUAT LAGI SEDAP.


 See...memang tema biru. 


See..see...blue rose. 
Bunga ros biru yang masih segar bugar sebelum di-jahanamkan oleh kami ibarat kera mendapat bunga. ;D


Blue rose ring. ngee~ ;p
[necklace juga berwarna biru. ;) ]


Konon2 sweet lah ngan rose biru.


Sebahagian dari kami.



Errr~ ni Bollywood night ke? 
Dah la lagu yang performer tu nyanyi banyak lagu Bollywood. 
Tambah lagi ngan tarian ni.



Pastu tetiba ada surprise pulakk~ siap nyanyi lagu Happy Birthday lagi. Birthday sape nih? 

Ini lah dia...


=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=






Surprise! 
It's Yang Arif Tan Sri James Foong's birthday.
Hakim Mahkamah Persekutuan Malaysia. 


Yang Arif Tan Sri James Foong Cheng Yuen sedang memberikan ucapan.
*ayat aku kena skema.


To the dance floor! 
Dah namanyer Dinner and Dance. Lepas dinner mesti la ade dance. 
Tapi aku tak join pun. Aku mane la reti nak menari nari nih. 
Dan tak ramai yang join. Masing2 dah mem-blah-kan diri.





Nak balik dah. Jom snap2 dulu kat luar. 


Saya dan Amira yang pada masa itu masih bujang. 
Kini baru sahaja selamat bergelar isteri orang kat SINI.


*oh aku sangat gedik dalam gambar ini.
Cabutan bertuah. Wahh...sungguh2 bertuah dia dapat SAMSUNG LCD tv 32 inci. 
Tv tu di-sponsor oleh office kitorang, dan yang dapat pun lawyer dari office kitorang jugak. 
Hahaa~
Ishkk~ nape la tak dapat kat haku. 
Aku memang tak bertuah, kan. :[


.

Ok lah, bye!


.

2 comments:

Unknown said...

u look blueee :)

Nini Mohd said...

memang blueee sangat2!
suppose merah, tapi tak jumpa dress yang berkenan. huhuu~