Sunday, March 6, 2011

hujung minggu (yang tak berapa hujung) di kampung dia

Assalamualaikum semua.. 

Hujung minggu ni pegi kampung Encik Kuneng. Dengan Encik Kuneng. Takde la hujung minggu pon. Hari Jumaat ngan Sabtu jer. Menemani Encik Kuneng balik kampung, menjenguk ayah dia kat kampung. Semalam baru balik sini (Skudai).

Tersangat hepi bila dapat jumpa dia. Hati berbunga2 la konon. kan. Muahahaa~ ;D

Eleh, macam la dah bertahun tak jumpa. (tapi memang dah macam bertahun pon. ;p)

Tapi terlebih segan bila kena pegi kampung dia dan bermalam kat sana. Maklumlah, aku ni kan pemalu. Huahuaa~ ;D (seriously, ok)

Bukan tak biasa pegi kampung dia. Ade la few times pegi kampung dia. Tapi kali ni kena bermalam kat sana la plak. Kalo boleh, memang taknak bermalam kat sana.  Segan yang teramat. Tapi Encik Kuneng dah dua kali teman aku balik kampung kat Terengganu (jauhhh tuuuu), dan of coz la kena stay kat sana few days. Takkan aku nak say no plak bila dia mintak tolong, kan. Ok lah. Aku ikut jer. Baru fair and square, kan. 

Pagi Jumaat, kena ambik dia kat airport Senai. Tapi aku terlambat. Tersangat lambat, sehingga membuatkan dia tertunggu-tunggu. Dan of coz dia marah. Yerlah, sape yang tak marah kan. Kalo aku pon, confirm aku naik angin berapi berasap2. 

Tapi aku bukan sengaja pegi lambat. Aku kena siapkan submission untuk perbicaraan hari Isnin. Kat office pun memang tersangat banyak keje yang nak kena setelkan. Kalo ikutkan, aku perlu keje hari Jumaat tu dan siapkan semua keje. Tapi bagi aku, of coz la JANJI ngan Encik Kuneng lagi penting. Aku dah apply cuti untuk hari Jumaat. Takkan nak sia2kan cuti tu, kan. 

So, terpaksa la aku bawak balik keje kat rumah dan siapkan kat rumah jer. Malam Jumaat tu aku tido 2 jam setengah jer. Dari pukul 9.00pm, sampai 11.30pm. Lepastu terus berjaga sampai pagi. Nak taknak, kena siapkan submission tu jugak, sebelum pegi ambik Encik Kuneng kat airport. Pagi Jumaat tu, terus emel submission kat bos. Canggih kan, keje dari rumah. [x_O] 

Masa tu ada jugak terfikir : nak cuti pon tak senang!!! Huh!

Tapi apakan daya. Ini lah tuntutan pekerjaan, tanggungjawab kita. Bila benda ni dah jadi tanggungjawab kita, terpaksa la, kan.

Kalo tak siapkan, takkan la aku nak bawak keje tu dan buat kat kampung Encik Kuneng? Dan sia2kan masa & curi masa aku dengan dia? Oh tidak. Dah la jumpa pun jarang2 jer. No kerja bila spend time ngan dia. Kerja is kerja. Cuti is cuti. Cinta is cinta, ok. (eh, apekah? ;D )

So, terpaksa la siapkan submission tu dulu sampai terlambat pegi ambik dia. Dah la barang2 blom kemas. Lepas siapkan submission tu baru kemas barang & pegi airport dengan keadaan diri yang serabai dan tak terurus. 

Rasa bersalah sangat2 kat Encik Kuneng sebab buat dia tunggu lama camtu. Maafkan saya, Encik Kuneng. [x_O] 



Ok dah. Berbalik pada cerita yang nak ditaipkan. 



Jumaat, 04.03.2011

Dari airport, terus balik kampung Encik Kuneng kat Kota Tinggi. Aku drive ngan perasaan bersalah. Dan dengan kepala yang pening macam migrain sebab tak cukup tido. Takpe, tak kesah. Biar la dia rehat sebelah aku nih. Aku tau dia penat. Hati dia pun tengah panas tuh. Takkan nak suruh dia drive. ;p



Tak abes2 ngan PSP dia tu.


Cerita Encik Kuneng pada aku, yang buat aku rasa segan dan malu2 kuceng. Encik Kuneng pegi lepak kat warung ngan ayah dia. (dan tinggalkan aku kat rumah. fine) Masa tengah lepak kat warung, ayah dia cakap kat makcik warung tu, anak lelaki dia nih balik kampung ngan bakal tuuttttt~ Pastu makcik tu plak suruh Encik Kuneng kenalkan bakal Encik Kuneng kat dia : "bawak la datang sini"

Wahahaaa~ Segan tak terkata. Malu I tau. *gedik giler. sila menyampah sekarang. ;D

Lagi segan bila pagi esoknye, makcik tu datang rumah ayah Encik Kuneng. Makcik tu cakap : "ini ke? jangan tak jadi plak ea"

Malu2 kuceng I tau. Muahahaa~ Dah la blom mandi lagi time tu. Selekeh jer kan. ;D

"Jangan tak jadi plak" - ingat tuh Encik Kuneng. Pesanan keras dari makcik tu (dan dari saya sekali). 

Ok dah, hentikan cerita perasan gedik menyampah tu. Nanti ada plak yang meluat nak muntah. ;DD

(sambung cite) Encik Kuneng cerita lagi : Blom ape2 lagi satu kampung dah tau dah dia keje lawyer.

Errr~~ pekerjaan jugak yang heboh. Tapi aku tak pernah pun bangga2kan pekerjaan aku. Tapi (lagi) biase la kan, kat kampung aku pon camtu jugak. Aku cuma bersyukur jer dengan apa yang aku ada sekarang ni.



Sabtu, 05.03.2011


Balik ke Skudai, ke rumah kakak Encik Kuneng.


Serius jer awak nih.


Hari merah sedunia (dunia kitorang jerlah kan. ;D )


Duk cam whore jer dalam kete. Mentang2 ler tak drive & duk sebelah pemandu jer.





Dan mempersembahkan muka pompuan bajet lawo..... Muahahaa~ ;DD



v

v

v

v

v


v

v

v

v

v

v



Serabai jer.


Oh, nampak putehh berseri2 bila dilimpahi cahaya matahari yang terang. 
Padahal hitam hangus.


Arkk~ boolaaattttt gilerr~ 


Malamnye, pegi Bazar JB. Sebab nak belikan barang untuk kawan Encik Kuneng. Kawan dia ada kirim barang. Tapi sebab time tu dah agak lambat, kelam kabut jugak la. I tak suke tau rushing2 camni. Nak kejar flight lagi. Nak ke Senai aiport dari pusat bandar plak bukan dekat.

Memang I tak suke orang curi masa I ngan Encik Kuneng. Bukan tak suka ada orang kirim barang. Tapi kalo kebetulan kitorang pegi bazar tu, takpe la jugak. Ini tak. Bayangkan dari Skudai kena pegi pusat bandar, pastu dari pusat bandar kena pegi Senai airport. Best ke tak best? Huh. Nak kejar flight pukul 10pm lagi. (pastu bukan 1 barang yang dia pesan. macam2 ada. bukannye kat sana takde barang2 tu. sampaikan kat Kota Tinggi pun kena keluar pegi bandar sebab nak cari barang yang dia pesan tu. huh.)

Bazar JB tu plak bukannye bukak awal. Masa kitorang sampai pukul 8pm pun gerai yang dituju tu baru nak bukak gerai. Dah la si peniaga pompuan tu tak mesra alam. Encik Kuneng tanya barang tu, dia boleh jawab : barang tu kat bawah sekali la. susah nak ambik. round2 dulu la, pastu datang sini balik.

Pehh~ aku rasa macam nak lempang jer muka pompuan tu. This is how you treat your costumer? Kau ni tau meniaga ke tak tau meniaga? Nasib baik sorang lagi peniaga lelaki tu baik la jugak, faham situasi bila Encik Kuneng cakap tak boleh tunggu sebab nak kejar flight. Huh.

Pastu hantar Encik Kuneng kat airport Senai. Dia dah nak berangkat balik ke sana. Coz harini dia dah keje. Kejapnyer dapat jumpa dia. Wuuuuuuuuuuuuuu~~~ T_T



Kat airport. 
I dont like tau you asyik main game jer bila ngan I. Curi masa I ngan you tau camni. 
Huh. Marah nih. 


Yerlah2. Peace No War. 



Ok bye!



*p/s : and now..i miss him already. :|
*p/s : entri yang bercampur2 aku dan i, sedangkan aku takde pon cakap i you ngan dia. saje nak menggedik kat entri sendiri. ;D


.

No comments: