Tuesday, March 15, 2011

BEN ASHAARI : BLOGGER IKUT NEGERI KELAHIRAN

Salam semua...

Aku nak join segmen dari blogger yang femes amos, Encik Ben Ashaari. Wahh...ni first time aku join segmen Encik Ben nih. Sebelum ni tengok dari jauh jer. Segan nak join *segan konon ;D

Sape tak kenal Encik Ben? Meh aku lempang laju2! ;D



Klik banner untuk maklumat lanjut.

SEGMEN :-
BEN ASHAARI : BLOGGER IKUT NEGERI KELAHIRAN

Kalo ikut negeri kelahiran, aku nih blogger Terengganu la.


# Sila ceritakan latar belakang anda ..
Nama penuh takpayah la kan. Nama panggilan Nini. Lahir 20.07.1985 (dah tua dah.tapi tetap perasan awet muda.huahuaa~ ;p ). Anak ke-9 dari 9 orang adik beradik (bongsu la tu). Asal dari Terengganu. Sekarang stay kat Johor Bahru (dah hampir 2 tahun), sebab keje kat sini.

# Profesion anda sekarang ?
Keje sebagai advocate & solicitor, atau senang nak faham : peguam.

# Blog favourite anda .. kenapa ?
Banyak kot yang feveret. Kalo blog tu best dan menarik, jof coz la adi feveret aku, tak kira la blog femes ke tak. Aku suka blog yang bagi informasi, tutorial, resipi (walaupon tak berapa pandai nak masak).  Sebab nanti takde la buang masa camtu jer mengadap laptop baca blog2, kan. At least ada la maklumat yang aku dapat. Blog jenis personal pun aku suka jugak.
Antara yang aku suka : Cik Tom - banyak tutorial pasal blog. Ayun Ayunar - suka pegi ke blogshop Cik Ayun, banyak tutorial mekap dan cara2 pakai tudung/selendang (ok, jangan jadi isu plak). Fatin Liyana - suka tengok cik fatin yang comel, dan skodeng dia. muahaa~ Blog Encik Ben pon aku suke jgak. ;)
Dan banyak lagi kot.. *banyak pulak membebel kat part ni. jangan marah ea Encik Ben .D

# Blog yang anda tak suka nak masuk .. kenapa ?
Blog yang berat tahap kontena sampai laptop jadik hang/not responding, yang ada lagu tak boleh pause, blog yang kaler2 (font, background, etc) buat sakit mata nak baca entri sebab kaler yang keterlaluan, blog yang ayat dalam entri tu tak patut atau tak sopan, blog yang suka kutuk2 orang lain macam tak senang ngan kesenangan orang lain. Annoying sungguh.

# Impian anda terhadap blog anda ..
Semoga blog aku ni terus "hidup" dan semoga aku lebih rajin update blog, walaupun dengan life yang sangat ke-busy-an tahap melampau nih. ;) *orang lain pon buzy jugak kan. boleh jer update blog.


Tarikh tutup tengah malam ni, 15.03.2011. *aku join pon last minute. ;p 


Last but not least *ewah, tinggalkan link kat entri segmen Encik Ben.

Tenkiu Encik Ben. ;D 


.

7 comments:

Redbloodsnow said...

psstt...kategory blog yg nini tak suka tuh pun...zie tak suka gak taw..haha. btw, nk skodeng si ayun tuh ah.

ade tutorial bertudung ea. nk tgkkkk...hehe

Nini Mohd said...

sama la kita. ramai kot tak suka blog yang camtu. ;)
a'a, blog cik ayun memang best. ada banyak jugak la tutorial pakai shawl. cik ayun pon comel jer. sejuk tengok dia senyum. ;)

Unknown said...

salam kanalan

Yaya Azura said...

k.yaya pun join segmen nie..n also from trg..salam kenal yer...

Prince said...

hye selamat berkenalan..
prince blogger kl..
newbiee lagi nie...
lau sudi lawatla blog proince ye..
:)

Unknown said...

hai kak, dtg dri blog abg ben..Salam kenal! sy newbie GANU hehe..senyum sokmo deh (^_^)

Lulu Caldina said...

Wohoo..blogger dari Terengganu!! Ganu kite...Hi...ngee